De Leuvense handelsscène, onder begeleiding van handelsorganisatie Liefst Leuven, organiseert een voorjaarsoffensief om de shopper naar de stad te lokken.
Levende modellen in etalage
In het weekend van 20 en 21 maart is er de Lenteshopping met allerlei acties en cadeautjes. Om de beleving in het straatbeeld te verhogen zullen de etalages van heel wat (mode)zaken “versierd” worden met levende modellen. Je kan de blikvangers spotten bij Terre Bleue, Vaude, Caroline Biss, Gigue, Queens, Portobello, immagine, Style-shop, Swarovski, Patio, Luz de Lux, PME Legend, Anders Getint, Doekjes en Broekjes, Mayerline en In het Woud.
Digitale modeshows
Modeshows en rode lopers zijn er door de gevolgen van de gezondheidscrisis dit jaar niet bij. Het fysieke gebeuren wordt ingeruild voor acties op sociale media. Zo zal je op de Facebook en Instagram pagina’s van Shoppen in Leuven terechtkunnen voor digitale modeshows, tal van acties en het verhaal van ondernemende vrouwen in Leuven zoals Emilie van Boccone, Elke van Cyaankali, Jolien van Design District en vele anderen. Ook zal je het verhaal ontdekken achter enkele blikvangers in de stad.
Jong talent
Aan het jonge talent is ook gedacht: twaalf vaste waarden in het Leuvense winkellandschap lenen voor drie weken een stukje etalage uit aan jong talent in hun sector. Zo stelt Plek de gelaste meubels van Esther Devos tentoon, ontvangt Monstertjes de collectie re-usable kinderpulls van Karmien Nys en biedt Koffie Onan de porseleinen tasjes van Eva Heynen een leuke plek in de zaak. Ontdek al deze samenwerkingen tussen jong en minder jong bij Plek, Mixte, Harvest Club, Het Besloten Land, Koffie Onan, Noir, Anna Specialty Bar, Wear, Cyaankali, Maakbar, Monstertjes en Thelma.