iets zinnig over verh vert

Lettervirtuozen verenigen de krachten

Zinnig en Verhalen Vertalen, twee bedrijven uit Hasselt met specialisatie in copywriting, bundelen voortaan de krachten onder hetzelfde dak. "We werken al jaren samen en voelen de klik door de gemeenschappelijke liefde voor taal", zeggen Johan Veldeman, Evi Maquoi en Hilde Neven.

We schrijven 2018 als Zinnig ontstaat door de fusie tussen Alfabetweter en Letterlab. Johan Veldeman en Evi Maquoi bezegelen daarmee een collectief van intussen 35 jaar ervaring in copywriting en journalistiek. Intussen schrijft Hilde Neven een mooi verhaal met Verhalen Vertalen. Naast copywriting en journalistiek voegt ze een stevig snuifje vertaalwerk aan haar portefeuille toe. Beide bureaus schuiven wel eens opdrachten naar elkaar door. En dat gaat vlot. In die mate dat ze voortaan onder één dak gaan schuiven.

“Zowel Verhalen Vertalen als Zinnig staan dicht bij de klant”, weet Evi Maquoi. “We hebben oprechte interesse in hun verhaal, leren hen écht kennen. Alleen met die voeling haal je de essentie naar boven. Dat is meteen ook de gezamenlijke visie van beide bedrijven: naar de essentie gaan. En dat strategische inzicht vervolgens koppelen aan correcte en vlot leesbare teksten. Die kwaliteitsdrang dragen we voortaan samen uit. Over alle facetten van het taalvak heen.”

“Dankzij de structurele samenwerking kunnen klanten nu voor alle facetten van het schrijfambacht bij ons terecht”, licht Johan Veldeman toe. “Van strategische denkoefeningen en de uitwerking van creatieve concepten over rewriting en copywriting tot en met vertalingen en eindredactie. Iedereen wint bij deze samenwerking. Door fysiek samen te zitten, dagen we elkaar uit om nóg beter te doen. We zijn elkaars toetssteen, sparren over ideeën en structuur, en dat vanuit onze eigen sterktes en met een focus op teksten. We zijn geen reclamebureau. Maar we ondersteunen full-servicebureaus wel graag met onze schrijfexpertise.”

“Ik kijk enorm uit naar dit nieuwe hoofdstuk”, aldus ook Hilde Neven. “Samen kunnen we bogen op een uitgebreide expertise en capaciteit om onze groeiende klantenkring te servicen. Dat we dat bovendien allemaal vanuit eenzelfde kijk op en liefde voor taal doen, laat het beste vermoeden voor de toekomst”, besluit ze.