De omzet van Deceuninck steeg in 2020 met 1.3% tot 642,2 miljoen euro daar de negatieve impact van Covid-19 gecompenseerd werd door nieuwe klanten, het herstel van de markt in Turkije en structurele groei van de markt als gevolg van de groeiende bevolking en hogere renovatie-activiteit om te voldoen aan strengere eisen op gebied van comfort en klimaat. Maar vooral de grote winstgevendheid valt op bij de publicatie van het jaarcijfer 2020.
De CEO laat weten verheugd te zijn dat het traject van winstgevende groei kon hervat worden. met de
hoogste EBITDA en nettoresultaat van het voorbije decennium. “Als we vooruitkijken in de tijd zien we het groeiend bewustzijn voor de klimaatverandering en we verwelkomen van harte het stijgend aantal initiatieven die genomen worden door overheden wereldwijd om de CO2-uitstoot te beperken en om gebouwen energie-efficiënt te maken”, aldus Van Eeckhout die onder meer naar de Europese Green Deal verwijst. “Bij
Deceuninck geloven we oprecht dat onze producten, dankzij hun superieure isolatiewaarden en efficiënte recyclage-mogelijkheden een deel van de oplossing tegen de klimaatverandering zijn.”
We zullen doorgaan
Deceuninck meldt nog dat het onverminderd doorgaat met zijn strategische projecten ondanks de pandemie. Deze projecten omvatten verdere investeringen in recycling en in de duurzaamheid van zowel de producten zelf als de productieprocessen, de commerciële lancering van het innovatieve platform Elegant, capaciteitsuitbreidingen in de VS, de verdere optimalisatie van de footprint in Europa en de verdere uitrol van SAP.
“Onze innovatieve productgamma’s zijn de perfecte oplossing om de energie-efficiëntie in gebouwen, die momenteel verantwoordelijk zijn voor 40% van het energieverbruik en 36% van de CO2-emissies, te verbeteren”, besluit het bedrijf.