De wereld loopt warm voor Kempische vuurkorven
Founders van het bedrijf, Andreas Ketels en Katrien Serroyen, brengen een ambachtelijke lijn met vuurkorven en kaarsenhouders op de markt. “Het is altijd onze ambitie geweest om met ons stukje Belgische ambacht wereldwijd mensen blij te maken”, vertelt Ketels. “De sprong naar de internationale markt was logisch en gepland.” Midden vorig jaar kwamen 2 investeerders, Andy Coomans & Daisy Nys, mee aan boord. Er volgde een marktonderzoek en een rebranding.
5 jaar in 3 maanden
Initieel zou Glowbus zich in het eerste jaar richten op de uitbouw van een Belgisch dealernetwerk, en de volgende 2 jaar op de buurlanden. “Dat draaide helemaal anders uit. De reacties in de markt waren overweldigend, en binnen de 3 weken wist Glowbus zijn netwerk in België in te kleuren. We kregen spontaan aanvragen uit het buitenland.”
Nieuw atelier
Deze week heeft het bedrijf een contract gesloten met een distributeur voor de UK, en ook de USA vertoont sterke interesse. Dit maakt dat Glowbus op 3 maanden realiseerde waarvoor het bedrijf 5 jaar dacht nodig te hebben. Het bedrijf investeerde met nieuw verworven kapitaal in een sterke marketingmachine en een nieuw atelier in Heist-op-den-Berg.
“De nieuwe locatie is 10 keer groter dan ons vorige atelier, en zal hopelijk ook snel weer te klein zijn, al verwachten we dat dit nog wel enkele jaartjes zal duren.”