Foto copy: DBA.

Boetiekcamping vernieuwt en breidt uit

ROTSELAAR/HAACHT - Boetiekcamping Rockvillage heeft tijdens het festivalarme 2020 werk gemaakt van een vernieuwde branding. Meteen werd ook het aanbod uitgebreid en smeedde het bedrijf banden met nieuwe partners. 

Rockvillage trekt jaarlijkse zo’n 1.000 festivalgangers naar de weide in Werchter. Vorig jaar bleef het er akelig stil. Geen luxeverblijven, champagne, ontbijtbuffet, zwembad of jacuzzi. Wel veel eenzame wandelaars in de velden langs de Haachtsesteenweg. “De beslissing dat de festivals niet konden plaatsvinden kwam ook voor ons hard aan”, zegt Martine Verbist, CEO van Rock Village. “Maar achter de schermen is er intussen wel veel gebeurd. Tijdens de zomer zijn we net zoals elk jaar begonnen met een evaluatie van onze boetiekcamping. Na elke editie kijken we sowieso naar punten die we kunnen verbeteren, maar dit jaar besloten we om nog een stapje verder te gaan.”

Nationale referentie 

“Onze ambitie reikt ver”, gaat Verbist verder. “De komende vijf jaar willen we Rockvillage als niet te missen nationale referentie op de markt zetten. We focussen hierbij op de noden van de festivalganger 2.0, de muziekliefhebber die zoekt naar meer, die belang hecht aan de beleving en volop geniet. Om een premium speler te zijn is het noodzakelijk dat we onszelf elk jaar blijven evalueren en durven inzetten op verjonging en healthy mind & body, iets wat bij ons overigens al altijd aandacht kreeg.”

Cyclorit 

Nieuwe partnerships met jonge ondernemers vullen de lijst van samenwerkingen perfect aan. Zo organiseert Rockvillage de dag vóór de officiële opening een cyclorit naar Werchter, een kans voor bedrijven om een teambuilding te boeken. Tijdens Rockvillage zelf stelt de organisatie bovendien een nieuwe accommodatie voor naast hun super de luxe RockResidence, een primeur die we in 2020 al hadden voorzien. De nieuwe verblijven zijn niet te boeken maar worden via wedstrijden verloot”, zegt Martine Verbist.

B2B-pakketten 

Daarnaast zagen ze bij Rockvillage de afgelopen jaren een sterke groei in de vraag naar B2B-pakketten. “Onze partners zoeken naar oplossingen om hun team op een originele manier te bedanken voor hun inzet of willen hun klanten of prospecten eens in de watten leggen. Een vraag waar we op inspelen met een persoonlijke service”, luidt het. Bedrijven kunnen bij Rockvillage aankloppen voor een pakket op maat, met mogelijkheden voor het organiseren van een productvoorstelling of lezing, aangevuld met een lunch in het kader dat het resort voorziet. Bovendien zijn er tal van marketingmogelijkheden met feedback op maat na het event.

Look & feel 

Rockvillage zit meteen ook in een nieuw kleedje met een opgefriste look & feel. Intussen is de nieuwe website te ontdekken via deze link.