Grootmoeders Koffie 21

Grootmoeders Koffie denkt ook aan de thuiswerkers

GULLEGEM - Patrick Hanssens en Vinciane Pattyn, zaakvoerser van het West-Vlaamse traditiebedrijf Grootmoeders Koffie, blijven niet bij de pakken zitten, en al zeker niet in coronatijden. Nu thuiswerk een ingeburgerde gewoonte wordt, pakken ze uit met een origineel concept voor deze groep van mensen. De koffiecapsules van Grootmoeders Koffie brengen de creativiteit van de koffiehoek op kantoor nu aar de thuiswerkplek.   

De capsules zijn bio-afbreekbaar en zijn gevuld met de ambachtelijk gebrande koffie waar Grootmoeders Koffie bekend om staat. De vier variëteiten – Red Ristretto, Yellow Lungo, Green Bio Peru en Blue Decaf – zijn nu verzameld in een cadeauverpakking. “Ideaal als geschenk van een werkgever aan zijn werknemer”, aldus zaakvoerder Patrick Hanssens. “Nu we door corona met z’n allen thuiswerken, zien we onze collega’s vooral via videogesprekken. Een toch wel vrij afstandelijke manier van samenwerken. Spontaan gesprekken aanknopen rond de koffiemachine op kantoor zit er nog even niet in. Nochtans is koffie dé manier om verbinding te brengen tussen collega’s en een welkome aanleiding om creatief ideeën uit te wisselen. Daar hebben we nu iets op gevonden met ons nieuwste aanbod.”

Grootmoeders Koffie lanceert daarom een cadeauverpakking met vier verschillende ambachtelijke koffies in handige, bio-afbreekbare capsules die ook op de thuiswerkplek verbinding en creativiteit tussen collega’s brengen. “De Lungo is de ideale koffie om de dag te beginnen, de Ristretto verdrijft elke middagdip, en de Decaf en Bio Peru kunnen zelfs op elk moment van de dag”, aldus Hanssens. “Zo brengt koffie werknemers toch weer wat dichter bij elkaar. Op kantoor en nu ook thuis.”

Derde generatie koffiebranders

Grootmoeders Koffie werd opgericht in 1935, aan de de oevers van de Leie. Vlasser Nestor Hanssens ontdekte tijdens de oorlogsjaren een nieuw métier: het met liefde selecteren en branden van koffie. Koppig en vastberaden zocht Nestor naar de juiste mélanges, kennis die hij graag meegaf  aan de volgende generaties. Zelfs de smaakbewuste Fransen komen over de grens om hun geliefde café avec la petite grand’mère te kopen.
Vandaag leidt Patrick Hanssens de zaak namens de derde generatie ‘Meerster Koffiebranders’.

 

 

 

 

Grootmoeders Koffie, dat is vier generaties passie voor koffie. Nestor Hanssens stichtte de ambachtelijke koffiebranderij net voor de Tweede Werldoorlog in het landelijke Gullegem. Anno 2020 wordt aan de oevers van de Leie nog steeds met even veel liefde en vakkundigheid de zachtste koffie gebrand. Én van generatie op generatie doorgegeven.

 

Aan het roer Van Grootmoeders Koffie staat vandaag Patrick Hanssens, derde generatie Meester Koffiebrander. Samen met zijn vrouw en zonen bewaart hij de kennis van kwalitatieve, ambachtelijke koffie die inspireert, verwarmt en verbindt. Grootmoeders Koffie is sterk in:

  • het keuren, selecteren en branden van de beste koffiebonen,
  • het uitwerken van een totaalconcept rond warme dranken, en
  • koffieadvies op maat van klanten.

 

De lancering van een assortiment koffiecapsules speelt in op de vraag van klanten om de barista-ervaring ook thuis te beleven. Nu corona de werkomgeving van vele Belgen van kantoor naar hun thuis brengt, zijn de koffiecapsules een perfecte manier om de sfeer van de koffiehoek naar de thuiswerkplek te brengen.