bloemen Genrebeeld.

Hi! Blom is nieuwe speler op online bloemenmarkt

De nieuwe start-up Hi! Blom biedt vanaf vandaag bloemenabonnementen aan in de regio’s Waasland en Bornem. Het bedrijf uit Kruibeke wil in de toekomst een nationale speler worden op de online bloemenmarkt. De keuze van de stijl en de grootte van het boeket wordt gemaakt door de klant zelf.

Onderneemster Ilse Palmkoeck heeft al 25 jaar ervaring in de bloemensector en baadt haar eigen bloemenspeciaalzaak ‘De Eeuwige Lente’ uit in Kruibeke. Met de lancering van haar nieuw bedrijf Hi! Blom zet ze in op de verkoop van bloemenabonnementen.

“Als je een bloemenabonnement hebt, staan we wekelijks, tweewekelijks of maandelijks met een vers boeket voor je deur. Bij de bestelling van zo’n abonnement moet je enkel de stijl en de grootte van je boeket kiezen en de frequentie van de levering aanduiden”, vertelt Ilse Palmkoeck.

Het bedrijf wil bij elke levering een feelgoodgevoel meegeven aan de klant door gebruik te maken van verse bloemen, steeds met een persoonlijke touch. “Een bloemenabonnement is het ideale geschenk voor iemand die alles al heeft. We verdienen trouwens allemaal wel een extraatje na dit moeilijk jaar. Daarom willen we iedereen aanraden om ook zichzelf eens in de bloemetjes te zetten.”

Hi! Blom wil in de toekomst een nationale speler worden op de online bloemenmarkt. Momenteel is het Nederlandse bedrijf Bloomon dominant in de sector van de online bloemenabonnementen en daar wil Ilse verandering in brengen. In de eerste fase levert Hi! Blom echter enkel in de regio’s Waasland en Bornem, maar de ambitie om uit te breiden naar de nationale markt is groot.