Mediahuis-gevel Mediahuis.

Mediahuis doet Metro van de hand

De gratis krant Metro komt volledig in handen van Groupe Rossel, de uitgever van onder meer Le Soir. Mediahuis heeft haar belang van 50% in Mass Transit Media (MTM) verkocht aan mede-aandeelhouder Groupe Rossel.

MTM, dat Metro uitgeeft in de twee landstalen, was sinds 2003 voor 50% in handen van Rossel en voor 50% in handen van Mediahuis. Groupe Rossel wil, net als voor zijn andere titels, de digitale transformatie van Metro versnellen door het toegang te geven tot zijn tools en gedeelde diensten.

“Groupe Rossel is ervan overtuigd dat de mobiliteitsuitdagingen in onze grote steden de ontwikkeling van ons openbaar vervoer kracht zal bijzetten. Dit biedt ongetwijfeld nieuwe kansen voor Metro bij pendelaars en jonge stedelijke volwassenen”, klinkt het.

“De afgelopen jaren heeft onze groep een uitzonderlijke groei doorgemaakt met de aankoop van nieuwe sterke merken in België, Nederland, Ierland en Luxemburg. Deze groeistrategie vereist ook dat we bepaalde keuzes maken om ons merkenportfolio te optimaliseren. We zijn soms genoodzaakt om afstand te nemen van merken zoals Keesing, Irish Daily Star en nu ook Metro. We zijn er echter van overtuigd dat Metro onder het bestuur van Rossel alle groeikansen zal terugkrijgen”, aldus coo van Mediahuis Paul Verwilt.

Monique Raaffels, algemeen directeur van MTM, zal met haar team de leiding over Metro behouden en de continuïteit van de titel verzekeren.