Het revolutionaire en gender neutrale Duitse skincare label Zeitschild staat vooral bekend om zijn emulgatorvrije crèmes en baanbrekende ortho lamellaire technologie. Ook voor Gaelle Six was dat veeleer een stap in het onbekende, toen ze een jaar terug de handschoen opnam. Maar haar ondernemerszin hielp mee de bakens verzetten, zo laat het Duitse huidverzorgingsbedrijf verstaan.
Vandaag is Six exclusief verdeler van Zeitschild en vertegenwoordigt het merk in de medische wereld, gezondheids- en beautysector binnen België en Nederland. “Het is heel belangrijk dat mensen stilstaan bij wat ze op hun huid smeren”, aldus Gaelle Six. “Het is het grootste orgaan en ons enige uithangbord, we moeten er zorg voor dragen. Ik ben ervan overtuigd dat heel verschillende consumenten die kampen met huidproblemen via Zeitschild hun ‘verlossing’ zullen vinden. Dat motiveert me iedere dag om het merk op de markt te krijgen.”
Een schild tegen de tijd
Gaelle Six noemt de Duitse producten een schild tegen de tijd. De producten bieden een unieke combinatie aan van actieve, waardevolle en zeer effectieve ingrediënten. Ondanks het feit dat er zoveel derma-cosmetische producten zijn, heeft Zeitschild écht het onderscheidend karakter om medisch en cosmetisch met elkaar te verbinden. Het sterke geloof in de producten en de technologie achter het skincare label Zeitschild, hebben haar naar eigen zeggen geen seconde doen twijfelen toen ze het exclusiviteitsaanbod aanbod kreeg.
Haar principe? Als je iets wil, dan moet je daar zelf voor zorgen, zei ze ooit in een interview. Dat heeft ze ook gedaan. “Op één jaar tijd zijn we van nul verkooppunten gegroeid naar 50 apotheken en 30 schoonheidsinstituten waar de Duitse producten worden verdeeld, en daar ben ik best fier op”, aldus Gaelle Six. “Maar daarmee is mijn ambitie niet gestild. Tegen 2021 wil ik het aantal apothekers verdriedubbelen en het aantal schoonheidsinstituten verdubbelen.”