Bacardi Company Radio 2

Antwerpse marketingbedrijven maken bedrijfsradio

Kerstfeesten of nieuwjaarsrecepties bij bedrijven zitten er dit jaar niet aan. Daarom lanceren de Antwerpse bedrijven MediaMixer en BORiS Agency de Company Radio. Onder meer NN Insurance Belgium en Bacardi Europe proefden er al van. De radioshow voor en door medewerkers van het bedrijf zorgt er via livestreaming voor dat collega’s op een ontspannende manier weer even connecteren.

Telewerken is sinds kort opnieuw waar mogelijk de norm geworden. Veel directies staan daarom voor de enorme uitdaging om werknemers binnen het bedrijf gemotiveerd en betrokken te houden, op de werkvloer alsook zij die vanop afstand moeten werken.

“Company Radio is de ideale formule om daar iets aan te doen”, klinkt het bij Dirk Wouters van BORiSAgency (deel van de Amerikaanse Wasserman Media Group) en Bram Blondeel van MediaMixer. “Wij creëren een radioshow voor en door de medewerkers van het bedrijf, met verschillende formats en muziek naar keuze. De collega’s kiezen de platen. Zo staat iedereen in contact met elkaar, op de werkvloer én thuis. Het is de eigen bedrijfsradio ‘on air’ met professionele radiopresentatoren. We streamen alles gedurende een 4 uur durende show met beeld en klank. Mensen kunnen inbellen met vragen en deelnemen aan interactieve wedstrijden. Vliegende reporters gaan op pad. Collega’s komen met de companyband live een nummer spelen. De directeur krijgt een diepgaand interview voorgeschoteld. Een top 50 verzamelt de populairste verzoeknummers. Alles kan.”

Teamgevoel

Company Radio vond de weg al naar tal van bedrijven. Zo loopt er voor spirit producent Bacardi Europe komende maanden nog elke vrijdagvoormiddag BAT RADIO. Bacardi-medewerkers van over de hele wereld volgen massaal de uitzendingen, waarvan de eerste overigens een bereik van liefst 85% haalde. De mobiele radiostudio wordt telkens in een corporate branding gestoken en de uitzendingen gebeuren live vanop kantoor. Tevens bestaat de mogelijkheid om een grote containerstudio in te richten.

Het format scoort sowieso vooral op het vlak van teamgevoel en connectie. “De grote doelstelling van Company Radio is met de collega’s nog eens echt samen zijn, weliswaar vanop afstand, maar toch op dezelfde golflengte. En dat kan dus makkelijk over alle landsgrenzen heen.”