molentje

Laurent Destrooper geeft nieuwe dimensie aan zijn koffieverhaal

ROESELARE - In Roeselare werd de eerste belevingswinkel van het West-Vlaamse Koffie ’t Molentje officieel ingehuldigd in aanwezigheid van Kris Declercq, burgemeester van Roeselare. Vanaf zaterdag kunnen koffieliefhebbers er terecht voor persoonlijk advies. In de gloednieuwe shop waar het interieur de zintuiglijke beleving naar een hoger niveau tilt, kunnen de klanten de beste ambachtelijke slow roasted koffie proeven, afgestemd op hun persoonlijke voorkeur én koffiemachine. Verder is er de mogelijkheid om een kop koffie af te halen om zo jouw favoriete blend te ontdekken en kennis te maken met Laurent Destrooper, de bezieler en koffie-expert van Koffie ’t Molentje. Hij heeft overigens de ambitie om zijn koffieshops uit te rollen in Vlaanderen en Nederland. 

Koffie ’t Molentje is al sinds 1947 een naam in het koffielandschap. Dankzij het ambachtelijke slow roast-brandingsproces en de passie voor het product garandeert Koffie ’t Molentje al meer dan 70 jaar een kop koffie met karakter. In de ambachtelijke koffiebranderij, die in 2008 werd overgenomen door Laurent Destrooper, worden jaarlijks 25 ton koffiebonen volgens het uniek recept gebrand. Koffieliefhebbers kunnen voor hun bonen of voorgemalen blends rechtstreeks terecht bij Koffie ’t Molentje via de website, in de winkel in Langemark en krijgen de koffie voorgeschoteld in meer dan 27 horecazaken.

Nu wil Laurent Destrooper nog een stap verder gaan. “Ik wil mensen helpen in hun zoektocht naar de perfecte koffie,” zegt Laurent Destrooper. “Nergens anders krijg je de kans om eerst verschillende smaken te proeven en deze, afgestemd op jouw koffievoorkeur, te matchen aan een koffiemachine zodat je thuis exact hetzelfde proeft als hetgeen je in de winkel geserveerd krijgt.”

Na het ontdekken van zijn of haar favoriete blend, kan de consument aansluitend een machine volgens eigen voorkeur laten afstemmen. Het gamma koffiemachines van Koffie ’t Molentje is zeer divers, voor thuis- of professioneel gebruik.

Jonge roeping

Het ondernemersverhaal van Laurent startte op 20-jarige leeftijd met de overname van de koffiebranderij in Roeselare. Eén slok en de jonge student die eigenlijk geen koffie lustte, was direct verknocht. Toen Koffie ‘t Molentje 13 jaar geleden over te nemen was twijfelde hij dan ook geen moment en ruilde hij de schoolbanken officieel in voor de ondernemerswereld. “Het is een harde wereld, maar elke opportuniteit is een kans die je moet grijpen als ondernemer, zelfs in deze coronacrisis”, vindt de jonge ondernemer. “Ik ben ervan overtuigd dat we met de start van dit nieuwe concept nog dichter bij onze klant kunnen staan en zowel mensen thuis als op kantoor de beste koffie kunnen schenken.”