jeffrey jennen

Buitenland vindt weg naar Lummen, ondanks corona

ACB Group uit Lummen, actief in producten voor wegmarkeringen, heeft de coronacrisis goed verteerd. Waar aanvankelijk de groeiplannen in het water vielen, is inmiddels de intercontinentale export toegenomen met 320%. "Waardoor we uiteindelijk voor 2020 een omzetstijging van 12% gaan realiseren", zegt CEO Jeffrey Jennen.

Sinds 1990 produceert ACB Group wegmarkeringsproducten en coatings op maat. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de B2B-markt in binnen- en buitenland. “Covid-19 zorgde in eerste instantie voor een stagnering van de omzet, maar we zijn niet bij de pakken blijven zitten en hebben een productielijn opgezet voor alcoholgels en sprays”, stelt CEO Jeffrey Jennen (die tevens zaakvoerder en sommelier is in restaurant La Passione in Heusden-Zolder). “Mede hierdoor werd de omzet in april en mei op peil gehouden.”

Intussen schakelde het salesteam een versnelling hoger om de export verder uit te bouwen. “Met succes, want de inspanningen worden beloond met een stijging van 320% in de intercontinentale export”, aldus de CEO. Onder meer vanuit Dubai komen ze shoppen in Limburg. En zo kan ACB (wat staat voor All Chemie Belgium) alsnog terugblikken op een geslaagd 2020. “Een omzetstijging van 12% is gezien dit rampzalige jaar zeker niet slecht. Het blijft evenwel koffiedik kijken wat de toekomst brengt, maar ACB Group is vastberaden om op het ingeslagen pad verder te gaan”, besluiten Jeffrey Jennen en technisch directeur Joris Spruyt.