DCIM100MEDIADJI_0028.JPG DCIM100MEDIADJI_0028.JPG

Nelissen Steenfabrieken draagt steentje bij aan de maatschappij

Innovatie, co-creatie en duurzaamheid vormen al jarenlang de drie pijlers in het ondernemen bij Nelissen, al kan daar gerust nog een vierde aan toegevoegd worden. Zo draagt het familiebedrijf al jarenlang haar steentje bij aan diverse maatschappelijke doelen. Ook dit jaar is dat niet anders en kunnen onder meer Kom op tegen Kanker, SOS Kinderdorpen, Netwerk Tegen Armoede, Rode Neuzen Dag en Stichting Robin rekenen op steun.

Zo werden in aanloop naar 14 november 100 lampionnen aangekocht voor de actie het Grootste Lichtpunt tegen Kanker van Kom op tegen Kanker. Die kregen elk de boodschap ‘Samen Sterk’, een boodschap die het Nelissen-team voortdurend uitdraagt, ook naar alle kankerpatiënten en hun naasten.

“Zeker in coronatijden willen we blijven vasthouden aan die maatschappelijke solidariteit. Als familiebedrijf vinden we dit uitermate belangrijk. En vooral nu zijn zulke initiatieven voor vzw’s en organisaties extra welkom”, ervaart Roberta Melis, marketing- en communicatiemanager bij Nelissen.

Voor Sinterklaas zette Nelissen eveneens een actie op poten. Het bedrijf staat Samen Sterk en dat is de goedheilige man ook opgevallen. Daarom bracht hij op 7 december persoonlijk een geschenk naar alle collega’s, waarmee SOS Kinderdorpen, Netwerk Tegen Armoede, Rode Neuzen Dag en Stichting Robin worden gesteund.

En nu de Warmste Week er dit jaar iets anders uitziet, komt Nelissen ook daar met een fijne actie op de proppen. Het team zamelt kledij en speelgoed in voor de Sint-Vincentiusvereniging van Lanaken, die de ingezamelde spullen onder de kansarme inwoners verdeelt. “Op die manier kunnen we de warmte van ons familiebedrijf bijna letterlijk én figuurlijk delen.”

100 jaar Nelissen, 100 jaar dichtbij mensen

Die ondernemersvisie met aandacht voor de maatschappij levert Nelissen ook een prijs op: de Limburgse Persprijs van Voka – Kamer van Koophandel Limburg. Een award die de snelle omschakeling in communicatie tijdens corona in de bloemetjes zet.

Zo was er de grootschalige Samen Sterk-actie en werden de plannen rond een nieuw windmolenpark opgeborgen na negatieve reacties van de buurt. Bewoners werden daarvan op de hoogte gebracht met een persoonlijke brief en een mondmasker.

“Het is zeer fijn dat onze communicatie opvalt in de pers, maar nog belangrijker is dat ze het samenhorigheidsgevoel zowel intern als in de buurt versterkt. Nelissen is volgend jaar al een eeuw lang een familiebedrijf en die familiale waarden willen we dan ook voortdurend uitdragen. Deze nominatie/award geeft ons een extra boost om ook de komende 100 jaar op datzelfde elan verder te gaan: innovatie, co-creatie, duurzaamheid en voortdurende aandacht voor iedereen in en rond het bedrijf.”

Nelissen Steenfabrieken is al 4 generaties lang fabrikant van gevelstenen en gevelisolatiesystemen.