Ook dit jaar kiest La Buena Vida ervoor om Black Friday over een andere boeg te gooien.
“Het wordt het derde jaar dat we het op een andere manier aanpakken”, vertelt Wim Vanleuven van La Buena Vida. “In 2018 waren we ook een actie aan het opstarten voor Black Friday. Maar in de dagen daarvoor kwam er zoveel over die Black Friday binnen in mijn mailbox dat ik spontaan een weerstand begon te voelen. Ik heb toen gezegd: we gaan dat niet doen. We gaan iets anders doen. Daar is Warm Friday uit gekomen.”
Warm Friday betekent bij La Buena Vida dat op die dag een deel van de omzet gaat naar een goed doel. De voorbije twee jaar was dat de Molse vzw Den Brand. Die verzorgt dag-en woonondersteuning en ook begeleiding van volwassen personen met een beperking.
In dit coronajaar kiest Vanleuven voor een andere begunstigde. “Namelijk het personeel van het Heilig Hart ziekenhuis in Mol”, zegt Wim Vanleuven. “Dit ziekenhuis is uitzonderlijk getroffen tijdens de 2e golf. We hebben het ziekenhuispersoneel tijdens de eerste lockdown ook al flessen wijn cadeau gedaan. Nu wil ik nog iets voor hen doen om hen een hart onder de riem te steken. Vorig jaar heb ik na onze Warm Friday zo’n 3.500 euro kunnen schenken. Ik verwacht dat dit jaar flink meer kan zijn.”
Van de wijnen die worden besteld op 27, 28 en 29 november schenkt La Buena Vida 20% van de omzet weg. De klant krijgt een korting van 5%, de overige 15% gaat naar het goede doel.
Zo krijgt wijn schenken weer een nieuwe betekenis.