Het nieuwtje werd gesignaleerd door VKW Limburg, dat een ronde maakt in Limburg op zoek naar positieve ondernemersverhalen in deze sombere tijden. Zo hield hun karavaan halt bij de nieuwbouw van Fabio Burgio, de Genkenaar die samen met zijn familie actief is in de horeca en voedingsdistributie.
“We zijn met Burgio Vino e Gastronomia voorlopig misschien nog minder gekend bij het brede publiek”, zegt Fabio Burgio. “In de B2B-markt zijn we wel al goed gekend als groothandel en professionele distributeur van Italiaanse wijnen en voeding. We bedienen nu al een 250-tal klanten, waaronder een heel aantal bekende restaurants binnen en buiten Limburg, tot aan de kust. Maar ook retailketens zoals Makro en Metro zijn klant. Onze grote troef is dat onze producten direct geïmporteerd worden vanuit lokale producenten en boeren in Italië.”
De zaken gaan goed. Fabio Burgio: “Zelfs in een heel moeilijk coronajaar, waar toch het overgrote deel van onze klanten noodgedwongen maanden dicht moest, hebben we een groei van meer dan 40% kunnen realiseren. Om die verdere groei te ondersteunen werd zopas een splinternieuw distributiecentrum in Houthalen in gebruik genomen. We hebben hier binnenkort niet alleen een magazijn van 1.000 m² en 150 m² kantoren, maar we zijn ook gestart met de uitrol van de plannen voor een eigen showroom van 200 m², met een keuken. Hier kunnen we onze horecaklanten ontvangen, én kunnen we tevens gasten ontvangen voor degustaties, wijncursussen of beperkte events.”