Naarmate meer en meer processen worden uitgebreid of geautomatiseerd met Artificiële Intelligentie, beginnen stakeholders het contact met de beslissingen die binnen hun afdelingen worden genomen, te verliezen. Dat stelt ondernemingen voor serieuze uitdagingen. Bij drie studenten aan KU Leuven groeide een tijdje geleden het besef dat ze een manier moesten vinden om AI te monitoren. Het besef dat de wereld aan het veranderen is, data verandert en AI het potentieel heeft om slechte beslissingen te nemen, vormde de motivatie van de oprichters om een bedrijf te creëren: NannyML was een feit.
Kloof overbruggen
De visie is om de kloof tussen AI en business te overbruggen. NannyML helpt besluitvormers door de beslissingen die AI neemt te monitoren, te begrijpen hoe die beslissingen in de loop van de tijd veranderen en hoe die veranderingen hun bedrijf beïnvloeden. Voor de ontwikkeling van hun business haalden de oprichters in een eerste financieringsronde 1,06 miljoen euro op.
Software ontwikkeling
NannyML CEO Hakim Elakhrass: “Deze investering zal ons helpen onze software verder te ontwikkelen en NannyML snel uit te laten groeien tot Europa’s toonaangevende speler op het gebied van AI-monitoring. Nu er steeds meer AI wordt gebruikt om bedrijfskritische beslissingen te nemen, is het belangrijker dan ooit om te weten welke AI wordt ingezet en welke beslissingen het neemt. “
Investeerders
De financieringsronde werd geleid door Volta Ventures met de steun van Lunar Ventures en een aantal business angels zoals Stijn Christiaens (Co-Founder of Collibra), Jonathan Cornelissen (Co-founder of Datacamp) en Lieven Danneels (CEO of Televic)