Zaakvoerder Silvie Van de Reviere: “We zijn optimistisch over het feit dat we in het voorjaar van 2021 opnieuw meer klanten en kandidaten face to face zullen ontmoeten. Afspraken via video calls zijn dan misschien wel efficiënt, maar om projecten rond employer branding te bespreken en kandidaten te interviewen, zijn face to face contacten productiever. Ze laten mensen toe om ideeën en informatie makkelijker met elkaar te delen.”
Wetenschappelijk onderbouwde Employer Branding
De keuze voor Leuven lag voor de hand. “We hebben al heel wat klanten uit de technologiesector die gevestigd zijn in regio Leuven/Haasrode en Brussel als Collibra, TEC Digital en Diwidag. Zij doen beroep op onze wetenschappelijk onderbouwde Employer Branding als innovatieve ICT recruitment diensten. Daarnaast zorgt deze centrale locatie in de provincie, nabij de op- en afritten van de E40 en E314 en N3 ervoor dat we makkelijk bereikbaar zijn wanneer we interviews afnemen van jobkandidaten.”
Viking Børr uit een traditie van brouwers
RecruitmentLAB lanceert met de opening van het nieuwe kantoor ook een eigen bier. Mede-oprichter Olivier Gustin Legt uit: “Zelf drink ik graag en veel koffie, maar Leuven, dat is de bierhoofdstad van de wereld! Mijn betovergrootouders en grootouders brouwden zelf bier in de streek van Leuven. We hebben bij het opruimen van de oude brouwerij een oud recept teruggevonden en dat bier opnieuw laten brouwen. Het resultaat: Viking Børr! Een uniek amberkleurig bier van hoge gisting met nagisting in de fles met moutzoetig karakter. De naam verwijst naar “De Slag bij Leuven”, ook wel Slag bij de Dijle genoemd. Een veldslag op 1 september 1891 bij Leuven, aan de rivier de Dijle, waarbij de Franken de Vikingen versloegen en daarmee de invallen in de Lage Landen tot een eind brachten. Maar natuurlijk verwijst de naam ook naar de Career Vikings, waarmee RecruitmentLAB zijn enthousiaste medewerkers benoemt.”