“Het uitgangspunt van deze campagne is dat we heel veel ondernemers aan de lijn krijgen die zeggen dat de huidige coronacrisis er zwaar op inhakt”, zegt Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder van Unizo Limburg. “We willen iedereen die het moeilijk heeft een hart onder de riem steken. Ze kunnen een aanmoediging om door te zetten heel goed gebruiken.”
De 10 ondernemers brengen de boodschap aan de hand van een fietstocht, die ze vergelijken met het parcours dat een ondernemer moet afleggen. Met veel hindernissen, hoogtes en laagtes, afzien en euforie… “Nog voor Jan Jambon zijn uitspraken deed over het ‘Flandrien-gevoel’ hebben wij dit als thema gekozen. Het kan hopelijk veel anderen inspireren om nog even door te bijten en deze grote crisis te overwinnen. En uiteraard wijzen we tegelijk graag op de mogelijkheden die er vanuit de overheid en Unizo zijn om ondersteuning te krijgen in deze barre tijden.”
Het filmpje, dat je hieronder kunt bekijken, is tevens het startschot naar aanleiding van de Dag van de Ondernemer, die traditioneel door Unizo Limburg in november wordt gevierd.