taperobox

Echt alles is take-away en thuislevering…

Trends in coronatijden: boxen met lekker eten, drank, gadgets en versnaperingen die online vergaderingen moeten opfleuren. En nog zoiets hip: niet-essentiële goederen die worden aangeboden als 'take-away', van auto's tot schilderijen...

De diverse vergaderboxen die aan huis worden geleverd om een team-meeting te vergezellen, zijn sterk in opmars. De ene focust iets meer op het culinaire, de andere op leuke attributen en entertainment.  Enkele voorbeelden van recente initiatieven in Limburg zijn:

Tribe Box (To The Point Events, Hasselt)
Bart Koninckx van het gekende eventbureau To The Point was één van de voorlopers om ‘beleving’ in een doos voor thuislevering te stoppen. Teams die op een ludieke en lekkere manier aan teambuilding willen doen, kunnen een box op maat laten samenstellen, die vervolgens bij alle medewerkers, klanten of zakenrelaties aan huis wordt geleverd.

Taperobox (De Stokerij, Hasselt)
Horeca-ondernemer Stijn Vankrunkelsven heeft een gamma van diverse boxen samengesteld met tapas en allerlei dranken. “Ideaal om samen te klinken en te genieten tijdens een online meeting”, zegt Stijn. “Maar je kunt zo’n box net zo goed cadeau doen of helemaal zelf consumeren…”

M(eet)Box (Le 5ième, Genk)
Chef Kevin Bonanno heeft 3 variëteiten gemaakt om teamvergaderingen culinair op te smukken: de Taste Box (4 kleine gerechten), Sea Box (3-gangenmenu met Fruits de Mer) en Autumn Box (klassiek 3-gangenmenu).

The Experience Box (Total-e, Beringen)
Jeroen Meermans van Total-e heeft samen met Gourmet Invent een box ontwikkeld om medewerkers en klanten te bedanken. Het bijzondere is dat culinair topniveau (2 Michelinsterren) wordt gecombineerd met entertainment van de bovenste plank. Een Total-e xperience dus.

 

Een tweede trend die corona in Limburg heeft losgeweekt, is die van de take-away in de non-food, geschoeid op een culinaire leest:

F.O.M.A, de kunstgalerij van Luc Theuwis (Art & Advice uit Hasselt), lanceert een formule van ‘afhaalkunst‘. “Wat voedsel is voor het lichaam, is kunst voor de geest”, aldus Theuwis. “Kunstliefhebbers mogen niet op hun honger blijven zitten. Het begint met kleine kunstige appetizers, een voorgerecht aan grafisch werk, een meesterlijke hoofdschotel en een fris en fruitig dessert van jong geweld. Inclusief aangepaste wijnflessen!”

Van Mossel, eigenaar van de Limburgse autogroep Bruyninx (o.a. Hasselt), doet mee aan de take-away rage. Zo kan je 48 uur na de online bestelling van een stockwagen, langslopen om je nieuwe voertuig op te halen. Ze hebben diverse merken en modellen in stock, van ‘Oosterse gastronomie’ tot ‘Specialiteiten van het huis’.