Kingfisher_Afbeelding

Kingfisher marketing laat automatisering voor jou werken

Vandaag staat je onderneming op hét kruispunt dat bepaalt of je klaar bent voor de toekomst. “Digitalisatie van communicatie- en salesprocessen zijn essentieel”, vertelt Olivier, marketing automation specialist bij Kingfisher marketing. “Nog geen 15 jaar geleden zag niet elke ondernemer het nut van online aanwezigheid in. De huidige tijden hebben pijnlijk duidelijk gemaakt dat wie tegenwoordig geen gebruiksvriendelijke website heeft of online niet communiceert, een enorm concurrentieel nadeel heeft. Marketing automation moet je op hetzelfde niveau zien.”

Wat is automatisering?

Een automatisering is een reeks gebeurtenissen die je opzet om je bedrijfsprocessen te helpen uitvoeren. Je kan automatisering vergelijken met een lopende band in een fabriek. Daar kan je zoveel werkplekken toevoegen als je wil. Op die verschillende werkplekken vinden gebeurtenissen of acties plaats.

Wanneer je een automatisering activeert, zet je in wezen de stations aan en activeer je de lopende band die contacten van actie naar actie verplaatst totdat ze het einde van de reeks bereiken. Een actieve automatisering draait continu totdat je die inactief maakt of verwijdert.

Enkele herkenbare voorbeelden

  • Als iemand je online contacteert, zet je dan manueel zijn/haar gegevens in een Excel-file of een ander programma?
  • Als je een mail wilt sturen met je gerealiseerde projecten, stuur je die dan naar iedereen, ongeacht of ze geïnteresseerd zijn?
  • Is marketing en sales niet altijd goed op elkaar afgestemd? Weten ze perfect van elkaar waar ze mee bezig zijn?
  • Zet je afspraken en to do’s (opmaken offertes + reminders sturen) nog in een agenda?

Bovenstaande is verleden tijd dankzij automatisering.

“Ook Kingfisher marketing zet in op automatisering”, vertelt Tamara, bezieler van Kingfisher marketing. “Zo identificeren we de bezoekers op onze website en contacteren we ze aan de hand van hun interesses. We hebben een e-mailcampagne lopen waarbij we onze contacten vragen om bepaalde acties te ondernemen. Vroeger waren dat 21 manuele handelingen. Dankzij automatisering hebben we dat herleidt tot slechts 2!”

Automatiseren, waarom niet?

  • Veel minder manuele handelingen
  • Tijdswinst
  • Veel minder kopzorgen, het systeem denkt voor jou!
  • Betere afstemming marketing/sales
  • De prospect/lead/klant krijgt alleen info waarin hij/zij interesse heeft getoond
  • 24/7 actief: dankzij automatisering blijft alles vlot lopen, ook als je in een meeting zit

De beste investering voor elk bedrijf

Wil je jouw organisatie graag laten groeien? Overweeg dan automatisering! De doordachte en vakkundige invulling van de sterke software zal niet enkel je werkleven vergemakkelijken, het zal ook jouw organisatie naar een volgend level tillen! Kingfisher marketing kan je daarbij helpen.