Overname vlnr: Sam Bambust (Cronos-aan-de-Leie), Klaas Fremaut (Focus Advertising), Karel Vanoverberghe (Focus Advertising), Koen Van Impe (&Koo) en Antony Slabink (Focus Advertising).

Cronos Groep uit Kontich groeit verder

Cronos Groep uit Kontich trad reeds in 2018 toe tot het kapitaal van Focus Advertising en versterkt nu zijn partnership. Met zijn communicatiecluster &Koo, geleid door Koen Van Impe, en zijn West-Vlaamse poot Cronos-aan-de-Leie onder leiding van Sam Bambust neemt het een meerderheidsparticipatie in het Kortrijkse communicatiebureau.

Focus Advertising, dat 37 jaar geleden werd opgericht als reclamebureau, groeide uit tot een full-service communicatiebureau met een 360° aanpak. Vorig jaar werd met een team van 20 medewerkers 5,25 miljoen euro omzet gerealiseerd.

Klaas Fremaut van Focus Advertising: “We hebben steeds gewerkt vanuit een generalistisch model. Vandaag volstaat dit niet meer. Er is meer dan ooit expertise nodig vanuit meerdere vakdisciplines. En die hebben we gevonden binnen het ecosysteem van Cronos-aan-de-Leie en &Koo.”

Volgens Koen Van Impe van &Koo past het toetreden van Focus Advertising in de aanpak om zo dicht mogelijk bij de klanten te opereren. “Focus Advertising is een leading agency in de West-Vlaamse en Oost-Vlaamse markt. Samen met Cronos-aan-de-Leie hebben we nu een stevige propositie aan te bieden aan de Vlaamse ondernemer waarbij marketing en innovatie de basis zijn. Naast Antwerpen en Vlaams-Brabant zijn we nu in quasi alle provincies stevig verankerd met onze creatieve en strategische agencies van de &Koo groep.”

Ook Cronos-aan-de-Leie ziet zichzelf nu sterker voor de dag komen bij klanten. Sam Bambust en Neal Van Maele: “Op het vlak van digitale strategie, digitalisering en digitale transformatie staan we heel sterk. Maar om de eindklant echt centraal te plaatsen, staan we nog veel sterker als we ook de branding, het grafische luik en de communicatie in ons (gezamenlijk) aanbod integreren. Focus Advertising vult die nood perfect in en weet zijn kennis toe te passen in zowel online als offline media.”