KORTRIJK – Als enige West-Vlaamse bedrijf duikt Get Driven, het bedrijf van Gunther Ghysels, op in de pas gepubliceerde top vijftig van snelst groeiende techbedrijven van Deloitte. Het betreft de cijfers van 2019. Dit jaar heeft Get Driven, dat zorgt voor een unieke dienst door chauffeurs in te zetten voor mensen die zich graag laten rijden (privé of in werkverband), het veel moeilijker. Maar Ghysels heeft ook nog goed nieuws: zijn tweede start-up, Get a Wash, legt in het tweede jaar van zijn bestaan ook sterke groeicijfers neer.
Get a Wash, de start-up die in 2018 in het leven werd geroepen door Gunther Ghysels, focust zich op flexibele opgeleide wassers voor de automotive industrie. De ‘washers’ houden zich bezig met het schoonmaken van wagenparken of het klaarzetten van wagens voor aflevering. Concessiehouders, leasingbedrijven, verhuurbedrijven of bedrijven met een grote vloot bedrijfswagen kunnen terecht voor een flexibele on-demand oplossing voor hun noden. Dit kan heel wat tijdwinst opleveren. In zijn tweede jaar stevent Get A Wash af op een omzet van om en bij de 300.000 euro. Gezien de moeilijke tijden een sterk resultaat voor een niche start-up. Stichter Gunther Ghysels geeft alle crediets aan zijn manager Stieg martens die Get a Wash dagdagelijks aanstuurt.
Stieg Martens, general manager van Get a Wash zegt dat het bedrijf beantwoordt aan een nood in de markt. “We geloven sterk in een service-on-demand model waarbij we flexibel pieken bij bedrijven kunnen opvullen”, aldus Martens. “De services die wij verlenen zijn eigenlijk te niche om fulltime mensen aan te nemen en we merken dat klanten in het verleden andere personeelsleden die taken lieten uitvoeren wanneer ze er tijd voor hadden naast hun effectieve functie. Niet alleen wordt dit vaak weinig in dank afgenomen door die werknemers, het vertraagt ook aanzienlijk een aantal processen in de cyclus van die bedrijven. Bij drukke periodes of grote leveringen kunnen wij ervoor zorgen dat wagens sneller afgeleverd kunnen worden bij de eindklant.“
In 2021 heeft Get A Wash de ambitie in te zetten op digitalisering en het concept ook uit te rollen in een nieuwe sector.