Annelore Desaedeleer 3

Starter van de week: Blue Parrot

KORTENBERG – Aan de Hoekstraat in Everberg (Kortenberg) is recent kinderkleding-en kinderschoenenzaak Blue Parrot van start gegaan. De thuis-en webshop van zaakvoerster Annelore Desaedeleer (33) is onze starter van de week. 

Meer dan 9 jaar was Annelore aan de slag bij UPS, in verschillende (management) functies. “Al die jaren heb ik hard gewerkt voor het bedrijf”, zegt Annelore. “Ik heb het altijd erg graag gedaan hoewel ik sommige beslissingen anders zou hebben genomen. Maar ja, de besluitvorming lag weleens in handen van anderen.”

Intussen is Annelore trotse mama van twee kindjes, van 4 en 2 jaar. En die heugelijke gebeurtenissen plaatsen het een en ander in een ander perspectief. “Dan wordt de life-work balance belangrijk, en heb ik me de vraag gesteld of het werk als manager in dienstverband wel dat was wat ik wilde. Dat gevoel van vrijheid in een zelfstandig bestaan spreekt me erg aan omdat je dan onder andere werk en privé beter in elkaar kunt laten passen. Zelf beslissingen kunnen nemen is natuurlijk ook leuk”, luidt het. Haar droom van een eigen zaak werd werkelijkheid. Blue Parrot  werkt met voornamelijk Nederlandse en Belgische merken voor jongens en meisjes in de leeftijdscategorie van 1 tot 12 jaar. Alles wordt in Europa geproduceerd. Duurzaamheid is key.

Thuisshop na afspraak 

Om de start van haar zaak grondig voor te bereiden, stapte de Master Toegepaste Economische Wetenschappen en houder van een MBA-diploma in een systeem van fulltime ouderschapsverlof.  In de gezinswoning werd een bureauruimte omgevormd tot thuisshop waar klanten na afspraak terechtkunnen voor schoenadvies of de gepaste outfit voor hun kinderen kunnen laten aanpassen. “De mensen houden van deze geïndividualiseerde aanpak, zeker in coronatijden”, luidt het. Annelore onderhoudt ook een zelf ontwikkelde webshop met extra features. ” Elke schoen die online in de aanbieding is, meet ik zelf op. Als de ouders dan de voetjes van hun kinderen thuis opmeten kunnen ze de maattabel raadplegen bij een specifieke schoen om zo de juiste maat te kiezen. Net als bij volwassenen kan de maat immers verschillen al naargelang het merk en zelfs het model. Met deze manier van werken maak ik het online shoppen net iets gemakkelijker”, klinkt het.

Beurzen 

In aanloop naar de start bezocht Annelore verschillende beurzen, onder andere in Parijs.  Zes maand voor de zomerverkoop moesten de bestellingen al binnen zijn. En dan was er ineens corona. “Dat was een tegenvaller. Maar laat dat zeker geen reden zijn om minder enthousiast erin te vliegen. Ik geloof rotsvast in Blue Parrot en het concept. Met plezier sta ik klaar om de klanten te adviseren, al dan niet online, en het te verschil te maken met klantvriendelijkheid en maatadvies”, zegt Desaedeleer nog.

Blue Parrot 

De naam Blue Parrot? “Die hebben mijn man en ik meegenomen vanuit Portugal. Tijdens een vakantie belandden we daar in een restaurant, Blue Parrot genaamd, waar we samen hebben beslist om aan kinderen te beginnen”, zegt de starter nog. De keuze van de handelsnaam was dan ook snel beklonken.