WIM-PORTRAITS2-SCREEN-38 (1) – kopie

Le Loft Epicurien en co boosten premium-en luxe sector

LEUVEN –  Het strategisch communicatiebureau Le Loft Epicurien uit Leuven richt samen met enkele partners het
verenigend platform LocalExclusives.be op. Dit B2B2C platform moet de Belgische premium- en luxe sector boosten tijdens en na de coronacrisis.

De coronacrisis plaatst verschillende sectoren in een moeilijke positie, waaronder ook de premium- en luxe sector. De crisis heeft de consument echter aan het denken gezet over zijn consumptie. Het belang van lokale consumptie met een korte keten en maatschappelijk verantwoord ondernemen neemt hierbij toe.

“In België worden er enorm veel mooie en goede dingen gemaakt. Uiteraard denkt iedereen meteen aan de Belgische chocolade en bieren maar ons land heeft nog zoveel meer te bieden in de premium- en luxe markt gaande van fashion over meubels, design, architectuur, verlichting, artiesten, restaurants enzovoort. We mogen terecht trots zijn op de kwaliteit en diversiteit van onze Belgische premium- en luxe sector. Maar vandaag, meer dan ooit, moeten we ons verenigen en als 1 entiteit naar de Belgische consument stappen”, vertelt Wim De Schutter, founder van Le Loft Epicurien.

Verenigd platform 

Om deze bedrijven te ondersteunen tijdens en na de crisis, richt Wim met Le Loft Epicurien een verenigend platform op. Daarmee wil hij het lokale premium- en luxe segment met elkaar in contact brengen en hen een overkoepelende stem bieden. Local Exclusives heeft 3 doelen: communiceren naar het brede publiek over de Belgische producten, hun oorspong en oprichters, het mee helpen (her)activeren van deze merken zowel on- als offline en tot slot het verbinden tussen de merken en hun eigenaars.

Digitale expertise 

Voor de communicatie naar het grote publiek wordt de website www.localexclusives.be ingezet alsook de lifestyle website www.puredeluxe.be. Voor het (her)activeren kunnen leden een beroep doen op de digitale expertise van de partnerbedrijven: de Leuvense websitebouwer Webhero, het eveneens Leuvense data growth agency JayJays en het Antwerpse scale-up Hashting. Om het netwerk effect te vergroten, plant Local Exclusives binnenkort webinars rond ondernemen, duurzaamheid, lokale verankering en digitale strategieën tesamen met zijn partners.

Early birds 

Sinds het initiatief van start is gegaan kan het al rekenen op vooraanstaande leden zoals één van de beste Belgische chocolatiers Dominique Persoone, ‘s werelds beste patissier Roger Van Damme, de triple beste sommelier van België Yanick Dehandschutter, één van Belgiës beste chefs Filip Claeys , top Belgische labels zoals het uurwerk merk Raidillon en de Antwerpse diamantair David Gotlib of lokale schatten zoals het wijndomein Oud Conynsbergh en micro brouwerij Bertinchamps.