BRUSSEL/ANTWERPEN – The Oval Office, met een vestiging in Tour & Taxis in Brussel, is de komende 4 jaar de vaste communicatiepartner van de Universiteit Hasselt. Het bureau zal de marketingstrategie van de universiteit begeleiden en interne en externe campagnes bedenken en uitrollen.
Na een kandidaatstelling werden 4 bureaus geshortlist; uiteindelijk werd The Oval Office gekozen op basis van een experience-driven campagneconcept waarbij potentiële toekomstige studenten rechtstreeks aangesproken worden.
Advies en uitrol
The Oval Office zal advies geven over de communicatie- en de marketingstrategie en in nauw overleg met de verantwoordelijke teams bij UHasselt instaan voor de creatieve en productionele uitrol ervan. Het gaat dan onder meer over het opzetten en opvolgen van creatieve campagnes via traditionele media, social media en andere online kanalen, de creatie van brochures, (e-)mailings en publicaties. Maar ook over de productie van live experiences en het ondersteunen bij de organisatie van evenementen.
Wervingscampagne nieuwe studenten
De selectie gebeurde op basis van een ontwerp voor een wervingscampagne voor nieuwe studenten. UHasselt koos voor de experience-driven aanpak van The Oval Office en het concept waarbij de potentiële toekomstige student gevraagd wordt wat hij of zij wilt. De jury was overtuigd van “de slogan en de visuele stijl die vele mogelijkheden biedt voor uitwerking op de verschillende communicatiedragers”.
The Oval Office
The Oval Office is een communicatiebureau dat ‘real-life experiences’ centraal stelt in al zijn campagnes. Met een team van meer dan 65 medewerkers werken ze vanuit de kantoren in Brussel, Antwerpen en Amsterdam. Ze mengen live, digital, content, social, technologie, loyalty en media tot opmerkelijke interne en externe campagnes. The Oval Office werkt onder andere voor Google, BMW, Proximus, ABVV, Nintendo, Adobe, SD Worx, Thuisbezorgd.nl en AB InBev.