GENT – Een restaurant zonder zitplaatsen, het bestaat én het werkt. In volle coronacrisis een succesvolle zaak uitbouwen is niet evident. Toch slagen CEO Matthias Laga en COO Amerigo Delli Bove erin om samen met hun Casper team vier zaken te openen in 2020. Casper omschrijft zichzelf als een ‘virtual food hall’. Virtueel omdat je online bestelt en betaalt, food hall omdat er letterlijk voor ieder wat wils is.
Een Ghost Kitchen is een keuken waarin maaltijden bereid worden, bestemd voor afhaal en delivery. Casper, die zijn naam ontleent aan het gelijknamige vriendelijke spookje, is een Gentse start-up die zichzelf omschrijft als dé Belgische Ghost Kitchen Pionier. En het gaat hard! Casper opende een eerste zaak in Gent in april 2020. Enkele maanden later kwam er een vestiging bij in Antwerpen en nog voor het einde van dit jaar worden ook Brussel en Leuven aan het lijstje toegevoegd.
Multi-brand basket
Onder het motto ‘Casper brings world cuisine to your doorstep’ worden verschillende keukens samengebracht onder één dak. Door dit ruime assortiment kan de klant bestellen zonder daarbij compromissen te moeten sluiten met zijn eetgezelschap. Geen overbodige luxe in deze vreemde tijden. Heb je zin in typische Vlaamse kost, een klassieke of iets minder klassieke lasagne of macaroni, Aziatische keuken of toch liever een lichte lunch in de vorm van een heerlijke salade, wrap of quiche met een tas soep? Casper heeft het allemaal. Bovendien is er ook een samenwerking met De Vegetarische slager onder de naam ‘Hacked’. Er staan dus ook heerlijke veggie- en vegan-alternatieven op het menu.
Kwaliteit en duurzaamheid
Casper’s kwaliteit wordt gegarandeerd door hun chefs, bijgestaaan door een head of culinary. Bovendien wordt elk gerecht zorgvuldig bereid volgens een verfijnd recept dat specifiek ontwikkeld is om ook na vervoer zonder kwaliteitsverlies thuis op tafel te verschijnen.
De missie is duidelijk. “Met Casper bereiden we een ruim assortiment van kwalitatief hoogstaande maaltijden bestemd voor take-out en delivery in een duurzaam jasje”, aldus CEO Matthias Laga. Voor verpakkingen ligt de focus 100% op duurzame materialen en er is ook een zeer bewuste samenwerking met Too Good To Go, de gekende app om voedselverspilling tegen te gaan.