thumbnail_PIC_Strategy Execution Management.002

EASI investeert 2 miljoen in Strategy Execution Management

OOSTERZELE – Het IT-bedrijf EASI stort zich op Strategy Execution Management markt met als doel: de data van haar klanten laten spreken. De ingrediënten voor deze nieuwe business line? 2 miljoen euro, 2 overnames én een nieuwe methodologie.

Ondernemingen beschikken vaak over enorm veel data en toch worden die vaker niet dan wel gebruikt om bedrijfsdoelstellingen te behalen, zegt Ludovic Michaux, Managing Partner bij EASI. “Data kunnen bedrijfsleiders echt helpen om de implementatie van hun bedrijfsstrategie te optimaliseren, maar vandaag merken we dat te veel managers ten onrechte denken dat geavanceerde datamining enkel iets is voor start-ups of grote bedrijven. Iedereen bezit data, maar het is een kunst om te achterhalen in welke data de echte meerwaarde zit voor een organisatie. Ons doel is dan ook om anderen te helpen met de implementatie van hun strategie en die nadien te optimaliseren. Zo kunnen ze zich focussen op de meeste relevante gegevens.”

2 overnames

Om haar ambities waar te maken, nam EASI recent twee nieuwe bedrijven over. Het eerste, DInsights, gevestigd in Luxemburg, versterkt het personeel van EASI met zijn expertise op het gebied van Business Intelligence. PIT Business, gevestigd in Charleroi, staat bekend om de ontwikkeling van de SPooM-software. Deze tool met geavanceerde besluitvormingssoftware maakt nu ook deel uit het totale aanbod van oplossingen dat EASI verstrekt. Beide bedrijven hebben meer dan 10 jaar ervaring zowel op functioneel als technisch vlak.

Thomas Van Eeckhout, CEO van EASI, is tevreden met de overnames. “We verwelkomen twee toonaangevende bedrijven in onze steeds groter wordende EASI-familie. Continuïteit is zowel voor EASI als voor de klanten PIT Business en DInsights bijzonder belangrijk en daar zetten we vandaag volop op in. We kijken uit naar de samenwerking met PIT Business en DInsights om onze expertise uit te breiden en onze klanten te blijven bedienen met innovatieve oplossingen.”

Data4Decisions

EASI en PIT Business hebben een gemeenschappelijke visie. Mathieu Pignon, oprichter van PIT Business, legt uit: “Veel bedrijven zouden de zaken op een efficiëntere manier kunnen bekijken. Ze kiezen eerst voor een Business Intelligence (BI) of dashboarding tool, wat eigenlijk slechts de laatste stap in het proces is. Ludovic Michaux voegt hieraan toe: “Daarom hebben we samen een nieuwe methodiek opgezet: Data4Decisions. We willen bedrijven in staat stellen om eerst na te denken over hun strategie vooraleer ze beslissen welke tool het meest geschikt blijkt te zijn. Op deze manier kan een bedrijf intelligent gebruik maken van zijn gegevens en de indicatoren kiezen die het verschil maken in hun strategische beslissingen.”