MECHELEN – Maar liefst 5062 gepersonaliseerde houten kistjes werden opgevuld met flessen Gouden Carolus voor de steunactie die Brouwerij Het Anker opzette voor lokale verenigingen. Hiermee overtrof het aantal reacties ruimschoots de verwachtingen. Dankzij de verkoop van deze gepersonaliseerde bierkistjes pompt Het Anker tot 50.000 euro in het lokale verenigingsleven.
“Het toont aan dat lokale verenigingen nood hebben aan extra ondersteuning tijdens deze moeilijke coronatijden. Als stadsbrouwerij van Mechelen, nochtans zelf ook hard getroffen, wilden we ons niet onbetuigd laten. Vandaar dit steunend initiatief”, aldus Els Van Itterbeeck.
Via deze actie konden Mechelse verenigingen geschenkkistjes, gepersonaliseerd met hun clublogo, aankopen en een nettowinst van € 1000 of meer per actie realiseren. Deze week werden paletten met kistjes toegeleverd in het magazijn van de brouwerij en kan de verkoop van start gaan.
Eerder dit jaar bood Brouwerij Het Anker aan de Mechelse handelaars ook reeds gratis Maneblusser blikjes aan en werden er voor horecazaken ook specifieke maatregelen genomen ter ondersteuning van hun heropening begin juni, na de eerste sluitingsperiode. Tijdens het recentste Warm Welkom Weekend in oktober werden ook flessen Gouden Carolus gratis verdeeld, ter aanmoediging en als bedanking om te winkelen in Mechelen.
Door deze verschillende initiatieven hoopt Brouwerij Het Anker een kleine maar welgekomen ondersteuning te bieden aan de lokale horeca en het Mechels vereniging- en handelsleven.