MOOSE in th city

MOOSE in the CITY mixt duurzaam winkelen met unieke winkelbeleving

ANTWERPEN – De Antwerpse concept store met Scandinavische roots MOOSE in the CITY wil negen jaar na oprichting duidelijk de kaart van bewust consumeren trekken. Het investeert met een duurzame merkenmix en een nieuwe manier van winkelbeleving volop in de toekomst.

Een eigen duurzaamheidslabel creëren, een second life programma opzetten en outdoor kleding verhuren: concept store MOOSE in the CITY met Scandinavische roots trekt na negen jaar duidelijk de kaart van bewust consumeren. Het resultaat is een gerestyled logo, een volledig nieuwe winkelindeling met enkele zintuiglijke elementen en vooral: een gamma fashion- en designmerken die maar een ding willen: een betere planeet.

Shopbeleving van de toekomst

“Een goed idee moet je durven bijsturen, vinden we. Sinds de start in 2011 hebben we ons verdiept in de ‘shopbeleving van de toekomst’. Na een kritische blik in eigen boezem hebben we onze horizon verruimd en beginnen we vol goesting aan het volgende hoofdstuk in het verhaal van MOOSE in the CITY”, vertelt co-zaakvoerder Jan van Hoof.

“Naast duurzaamheid staat in de nieuwe winkel ook beleving centraal. Zo kunnen dorstige shoppers hun drinkfles bijvullen met plat of bruisend water dankzij de Quooker kraan, de videowalls verleiden tot het uitproberen van verschillende outfits en met de mooie wastafel kan je het beauty gamma in alle veiligheid uitproberen”, vertelt co-zaakvoerder Patrick Lathouwers.

Voor de werken gingen Jan en Patrick in zee met PUUR interieurarchitecten, dezelfde partij waarmee ze in 2011 de eerste winkel hebben ingericht. Het bureau dacht mee na over de nieuwe identiteit van MOOSE en bekeek hoe meubilair en bestaand materiaal opnieuw gebruikt kon worden, zonder daarbij de geschiedenis van het gebouw (een oude theaterzaal) uit het oog te verliezen.