ANTWERPEN – Tien jaar geleden drukte de Nederlandse graphic designer Wesley Balnikker één van z’n zelf ontworpen logo’s op een T-shirt, als cadeau voor een vriend. Al snel ontstond ‘Black Bananas’, met de welbekende ’transformer aap’ als eyecatcher. In 2018 werd het fashionlabel een absolute hype. Je kan het streatwealabel nu ook in hun nieuwe pop-upshop in het centrum van Antwerpen vinden.
Het Nederlandse fashionlabel Black Bananas is een combinatie van high-end kleding en streetwear, voor zowel mannen, vrouwen als kinderen. Wat begon met één T-shirt groeide in tien jaar tijd uit tot verschillende kledingcollecties per seizoen. Van hoodies en T-shirts tot jassen, petten, trainingspakken en accessoires.
In Nederland ging het pijlsnel van tien naar 210 kledingwinkels die de collecties van Black Bananas verkopen. Nu is het merk klaar om ook België te veroveren. Dat doen ze met een eerste pop-up die op 3 oktober de deuren opent in de Antwerpse binnenstad.
“Op onze webshop merkten we al een toestroom van Belgische klanten, dus het wordt tijd om grenzen te verleggen. Te beginnen met een pop-upshop in Antwerpen. Nederland is op dit moment onze grootste afzetmarkt, gevolgd door België en Saoedi-Arabië. Het gaat hard: intussen hebben we al 25 mensen in dienst en ik hoop alleen maar te kunnen groeien”, zegt Wesley Balnikker, ceo van Black Bananas.