Baeten Vinopolis

Baeten doet klanten een webshop cadeau

Tja, hoe kan je commercieel boven water blijven als de tapkranen zijn gesloten? Baeten Vinopolis wil de horecazaken (die klant zijn) een handje helpen, en uiteraard ook zelf een compensatie zoeken voor de economische dreun. De oplossing? Een gratis, gepersonaliseerde webshop voor restaurants en cafés, zodat ze hun wijnen online kunnen verhandelen. Baeten zorgt voor de opvolging van de bestellingen en staat een commissie van 10% af aan de horeca-uitbaters.

“Wij proberen met man en macht er alles aan te doen om beter en sterker uit deze crisis te komen”, zeggen Raf en Michèle Baeten. “Niet gemakkelijk, omdat de impact op ons eigen bedrijf ook erg groot was én is. Maar bij de pakken blijven zitten is geen oplossing. Vandaar dat we het idee van een wijn-webshop voor onze klanten tot leven hebben gebracht.”

“Het concept is eenvoudig”, aldus Baeten. “We bieden onze klanten een gratis webshop aan, ter waarde van 1.500 euro. Deze shop wordt gepersonaliseerd. De restaurants en cafés kunnen er de wijnen toevoegen die ze op de kaart hebben staan. Zo kunnen de klanten een online bestelling plaatsen van de wijnen die ze kennen, of andere die ze willen ontdekken.” De orders komen uit bij Baeten Vinopolis, waar alles netjes wordt afgehandeld.

“Het is een manier om nu, maar ook in de toekomst, extra inkomsten te genereren”, aldus nog Raf en Michèle. “De horeca-uitbaters moeten geen extra moeite doen, en krijgen toch een beloning. Het is makkelijk voor de klant, en goed voor ons. Dus iedereen is winnaar. Een positieve, creatieve oplossing in harde economische tijden…”