TURNHOUT – Je zal het maar voorhebben: je hebt een foodtruck gekocht en laten ombouwen om als mobiele cocktailbar events te ondersteunen. En net wanneer alles klaar is om een eerste keer naar buiten te komen, gaan de veiligheidsmaatregelen in door de coronacrisis. Het overkwam Chloé Minnen met haar nieuwe onderneming Baroue. Maar ze bleef niet bij de pakken zitten en presenteert nu een nieuw concept, coronaconform.
“Ik had een truck klaarstaan die nog geen enkel event had gedaan”, vertelt Chloé Minnen van Baroue. “Het was een foodtruck die we hadden laten ombouwen tot mobiele cocktailbar met vriezers en dergelijke. Het eerste event stond eind maart gepland en juist de donderdag voor dat event, gaan de veiligheidsmaatregelen in en wordt het afgelast.”
Ook de andere concepten vielen stil, waarbij Baroue cocktails en mocktails levert aan horeca en aan handelszaken die een event houden. Het was een opdoffer voor Chloé en haar vriend, die net hun nieuwe onderneming hadden opgestart. Maar na even te zijn bekomen, proberen ze nu het beste te maken van de coronacrisis.
“Als starter heb je veel geïnvesteerd, dus dat wilden we nu beginnen terugverdienen. Ik heb eerst giftcards online gezet zoals sommige cafés, waarmee mensen nu al kunnen betalen voor de drankjes die ze dan later bij ons kopen. Maar daarop kwam weinig respons. Deze : zijn we dan gestart met een nieuw concept: Mixologie Membership. Dat is een abonnement dat je kan nemen voor 1, 2, 3 of 6 maanden, of voor een jaar. Leden krijgen toegang tot een privé facebookgroep, waarin we bijvoorbeeld elke maand 8 recepten prijsgeven van cocktails die we zelf hebben ontworpen. Die kan je handig downloaden in een Excel bestand, met daarbij een boodschappenlijst. We geven ook geregeld tips, bijvoorbeeld over hoe je een goede gin-tonic maakt, en er is ledenkorting op onze andere concepten.”
Mixologie Membership is te vinden via de facebookpagina van Baroue. Ook is er meer info via www.baroue.be