HERENTALS – Digiti, een digitaal marketingbureau heeft voor Rode Neuzen Dag een volledig nieuwe website gebouwd. Die is deze week online gegaan.
Rode Neuzen Dag hoeft wellicht geen introductie meer. De actie van DPG Media en Belfius zamelt geld voor projecten die jongeren mentaal sterker maken, vooral op scholen.
Cijfermateriaal
Om deze vierde editie digitaal nog sterker te maken, riepen de organisatoren de hulp in van Digiti. Het Turnhoutse bureau legde met hen een zogenaamd Discovery traject af om na te gaan wat er de voorbije jaren nog niet goed werkte en waarop nu vooral de focus moet liggen.
Een belangrijke vraag vanuit Rode Neuzen Dag was om beter de cijfers te kunnen volgen over bijvoorbeeld hoeveel acties er worden opgezet, ook per regio, hoeveel goodies er zijn verkocht via de webshop, hoeveel er is gestort per actievoerder en dergelijke meer.
Meer jaren
Met al die input is nu een nieuwe website gebouwd die enkele jaren meekan en mee kan groeien met nieuwe activiteiten. De nieuwe site is deze week online gegaan, samen met de start van de Rode Neuzen Dag actie voor dit jaar. Digiti maakt zich sterk dat het gebruiksgemak van de site zal leiden tot meer acties en donaties. Voor het Turnhoutse bureau ging het om een gewone betaalde opdracht, niet om liefdadigheid aan Rode Neuzen Dag. De nieuwe website vind je via https://www.rodeneuzendag.be/