Intracto_Pieter Janssens en team Intracto 2

Intracto neemt Nederlandse Frontmen over

Intracto, het Herentalse digitaal communicatiebureau neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Frontmen over. Daarmee zet Intracto zijn groeiparcours voort.

Intracto biedt bedrijven een waaier aan digitale communicatiediensten aan, zoals het bouwen van websites of het beheer van online marketingcampagnes. Het Kempense bedrijf groeit organisch al met meer dan 25 procent per jaar. Sinds het investeringsfonds Waterland in december aan boord kwam, staat op die groei een turbo.

Met de 130 medewerkers van Frontmen erbij komt Intracto nu uit op 600 medewerkers, waarvan 240 in Nederland. Daarmee rukt Intracto naar eigen zeggen op naar de top tien van digitale agentschappen bij onze noorderburen. De Nederlandse markt wordt dus bijzonder belangrijk voor het Belgische bedrijf. “Ik sluit niet uit dat we tegen het einde van het jaar zelfs het meeste omzet uit Nederland halen”, zegt CEO Pieter Janssens.

75 miljoen euro omzet

Hoeveel Intracto betaalt voor Frontmen is niet bekend. Wel dat Frontmen geen kleine speler is: het bedrijf geldt in Nederland als dé referentie in frontend-technologie – met klanten als Jumbo, Air France KLM, Rabobank, bol.com en Eneco – en draait zo’n 15 miljoen euro omzet met gezonde marges. “Dat brengt ons nu op een geconsolideerde groepsomzet van 75 miljoen euro”, zegt Pieter Janssens.

Het management van Frontmen inclusief oprichter en directeur Remco Van Blitterswijk blijft overigens aan boord en stapt ook in het kapitaal van Intracto. Intracto werd opgericht in 2005 en heeft onder meer Knauf Insulation, Akzo Nobel, Canon, Alphabet, Michelin, Brussels Airport, Manna, Quick-Step, Torfs, Media Markt, Kom Op Tegen Kanker en Volvo als klant.

Pieter Janssens: “Om relevant te zijn voor onze klanten moeten we aanwezig zijn waar onze klanten opereren. Dat we naast Brussel, nu dan ook in de Nederlandse hoofdstad Amsterdam aanwezig zijn, klopt volledig met die filosofie.”