94d3ef13-d593-49bd-b03f-645c0c38e013

Digiti (Herentals) roept op om waterschaarste tegen te gaan

Digital agency Digiti uit Herentals roept de Belgische waternetbeheerders op te investeren in de app Watercoach. Die moet gebruikers helpen om water te besparen. Voor de ontwikkeling is 150.000 euro nodig.

Met behulp van de app kunnen gebruikers hun waterstanden scannen en 24/7 gepersonaliseerde updates uit de regio ontvangen. Bovendien is het mogelijk om doelstellingen vast te leggen en ontvang je virtuele medailles als je die hebt behaald. Gebruikers kunnen ook buurtbewoners en vrienden uit de regio uitdagen en elkaars prestaties vergelijken. “Watercoach moet inzetten op gamificatie, waarbij je als gebruiker spelgewijs je waterverbruik beheert”, legt CEO Derek Dendievel uit.

Tips in je broekzak
Voor alle duidelijkheid: Watercoach is er nog niet. Het agentschap gaat pas van start met de ontwikkeling zodra het beleidspartners en waterbeheerders heeft gevonden die mee hun schouders willen zetten onder het initiatief.

“Dankzij de Watercoach zitten de tips en het advies om water te besparen in je broekzak”, zegt strateeg Jan Gevers. “We zetten in op een maximale gebruikerservaring en zorgen ervoor dat de app je als gebruiker persoonlijk aanspreekt. De vrolijke kleurtjes en de intuïtieve werking bewijzen dat water besparen leuk kan zijn.”

“Met de Watercoach kaarten we een hedendaags probleem aan, dat erger dreigt te worden als er niets verandert. We hopen zowel de burger als de bedrijfswereld wakker te schudden”, besluit Derek Dendievel.