SQUEEZERS[]

Squeezer waterijsjes voor volwassenen zijn hit bij Jacques Ijs

Voor het eerst draaien alle volautomatische productielijnen voor squeezer waterijsjes bij Jacques Ijs in Oevel volcontinu (7/7 en 24/24u.) en dat om de vraag te kunnen volgen. Het bedrijf ontwikkelde smaken voor volwassenen en die zijn een groot succes.

Waterijsjes kennen we vooral in smaken als sinaas en cola en richten zich traditioneel tot kinderen. Dat was buiten de R&D-afdeling van Jacques Ijs gerekend. Het bedrijf komt dit jaar met smaken als icetea, koude koffie/cappuccino en cocktails zoals gin-tonic en mojito. In dat laatste geval bevatten ze effectief ook alcohol (tot max. 5%) en daarmee richt de producent zich naar volwassenen.

“De vraag is enorm”, zegt marketingverantwoordelijk Leen Malfroid. “Daardoor draaien onze volautomatische lijnen voor waterijsjes voor het eerst dag en nacht, ook in het weekend.” Jacques Ijs is een private label-producent en levert aan retailers als Lidl, Aldi, Colruyt, Dehaize, Carrefour,… “Onze nieuwe waterijsjes gaan naar supermarkten over heel Europa.”

Nog innovatie
Het Kempense bedrijf innoveert ook op andere vlakken. Zo lanceert het dit jaar een kinderijsje in een nieuwe, ecologische herbruikbare cup die nadien nog dienst kan doen als pennen- of tandenborstelhouder. “Hiermee wonnen we in mei een innovatieprijs op de PLMA-beurs in Amsterdam, een beurs voor private-labelfabrikanten”, aldus nog Leen Malfroid. Ze worden momenteel verkocht via Aldi en Colruyt.

Bij Jacques Ijs werken 160 mensen vast in dienst, momenteel aangevuld met een 50-tal tijdelijke medewerkers. Naast Oevel heeft het bedrijf ook een productievestinging in Beerse, waar vooral schepijs wordt gemaakt.