dobit

Dobit ontwikkelt een wel heel slim pashokje

Dobit Solutions uit Olen, gespecialiseerd in digitale schermcommunicatie en technologie, heeft een wel heel interactief pashokje ontwikkeld. De innovatieve VIP Fitting Room werd gelanceerd in de RetailHub in Antwerpen.

Het bouwen van een community rond je winkel en merk doet steeds meer zijn intrede in de retail en de VIP Fitting Room sluit daar volledig bij aan. Heel wat retailers gaan tegenwoordig een stap verder dan de klassieke klantenkaart en bieden klanten exclusieve voordelen.

Membership-idee
“De VIP Fitting Room bouwt verder op dit membership-idee en is één onderdeel van een bijblijvende customer experience”, zegt aldus Nele Bruers, instore experience specialist bij Dobit. “Een technologisch paradepaardje met als doel de klant een gepersonaliseerde beleving te geven.”

Bij het binnengaan van het pashokje krijgt de klant een persoonlijke welkomstbericht op het scherm. Vervolgens worden muziek, licht en geur afgestemd op je persoonlijke voorkeuren. Een interactieve spiegel doet suggesties bij de kledij die je wilt passen of die je eerder aankocht. Meer zelfs: hij is gekoppeld aan de webshop waaruit je meteen kunt bestellen en thuis laten leveren. Een andere maat nodig tijdens het passen? Dan roep je met een druk op de knop de hulp in van een verkoopmedewerker.

Via het showmodel in RetailHub in Antwerpen verwacht Dobit snel geïnteresseerde winkels over de streep te trekken. Nu al werkt het bedrijf voor klanten als Torfs, Deloitte, Hunkemöller en Decathlon.