AlmaCrawler schaarliften Hermans Heftrucks

Schaarlift werkt dankzij state-of-the-art technologie ook op steile hellingen

Ruw terrein en steile hellingen waren lange tijd ontoegankelijk voor schaarliften. De schaarhoogwerker horizontaal plaatsen op oneffen terrein was al helemaal een nachtmerrie. Hermans Heftrucks lost dat probleem nu op. Ze importeren voortaan de gloednieuwe Italiaanse schaarliften op rupsbanden van AlmaCrawler die uitermate geschikt zijn voor gebruik op alle soorten terrein. De AlmaCrawler breidt zo het speelterrein van schaarliften uit en verhoogt de inzetbaarheid van deze machines.

Een godsgeschenk

En dat blijkt nu juist een godsgeschenk te zijn voor een reeks sectoren. Denk maar aan voegers, staalbouwbedrijven en zelfs schilders. Zij gebruiken vaak machines zoals schaarliften, maar hun werkterrein is niet altijd even toegankelijk voor grote toestellen. Dat zorgt voor extra werk, tijdverlies en frustratie.

Rupsbanden en stabilisatie

Dat is vanaf nu niet langer nodig dankzij de nieuwe AlmaCrawler schaarliften. Het concept lijkt simpel, maar blijkt toch hoogtechnologisch en vernieuwend te zijn. Almac plaatst de schaarlift op een basis van rupsbanden die het werkplatform zijdelings en overlangs stabiel houdt. Deze rupsschaarliften met gepatenteerd en uniek design zijn vanaf nu te koop en te huur bij Hermans Heftrucks in Rijkevorsel.

Scherpe eigenschappen

De AlmaCrawler biedt moeiteloos een horizontaal platform op hellingen tot 25 graden. Dit staaltje innovatieve technologie kan worden aangedreven door een verbrandings- als door een elektromotor. Dat maakt ze geschikt voor binnen- en buitengebruik. Almac onderscheidt twee lijnen. De BL-lijn met zelfnivellerend onderstel en de HE-lijn met stabiliserende steunpoten. De BL-lijn brengt je tot een hoogte van 10 meter, terwijl de HE lijn je tot 14 m hoog stuwt.

Familiebedrijf innoveert

“We zijn erg blij dat we deze Italiaanse toestellen naar België kunnen halen”, vertelt Ron van der Flaas van Hermans Heftrucks.  “Ruw terrein en steile hellingen zijn vandaag ontoegankelijk voor normale schaarliften. Met deze nieuwe en unieke toestellen vullen we een gat in de markt aan. Een unicum in Vlaanderen.”