OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Horsten wijst Chinese toeristen de weg naar Belgische bedrijven

MyChinaWeb, het online marketingbureau van Horsten International uit Turnhout, heeft een samenwerking getekend met WeRetail, dat zich toelegt op e-commerce richting Chinese toeristen. Samen bieden ze Belgische bedrijven een geïntegreerd pakket om hun producten en diensten versterkt te verkopen aan Chinese toeristen en consumenten.

Het concept richt zich niet alleen op de Chinese toerist die eenmalige aankopen doet tijdens zijn reis door België, maar de bedoeling is ook om van de Chinese toerist een trouwe klant te maken die geregeld online aankopen doet vanuit China. De service wordt aangeboden aan winkeleigenaars, hotels, restaurants, attractieparken, musea, enz. WeRetail en MyChina Web begeleiden Belgische bedrijven bij dit complexe logistieke proces.

Meer toegankelijk
Bart Horsten, managing director van Horsten International en MyChinaWeb: “Vergeleken met andere landen is e-commerce in België nog onderontwikkeld en veel Belgische bedrijven zijn niet klaar om de Chinese toerist als potentiële vaste klant aan zich te binden. Dankzij de samenwerking met WeRetail en onze jarenlange ervaring in het zakendoen met China kunnen we ervoor zorgen dat Belgische producten meer toegankelijk worden voor de Chinese consumenten.”

Chinese bezoekers spenderen gemiddeld 2.909 euro tijdens hun reis naar Europa, wat neerkomt op 410 euro per nacht. Volgens WeRetail is verkoopsucces afhankelijk van de kennis van het Chinese consumentengedrag. Zo speelt prestige bijvoorbeeld een grote factor in de Chinese cultuur en is het een belangrijke motivator voor Chinese reispatronen. Bovendien is het door de hoge belasting op luxeproducten in China zeer aantrekkelijk voor Chinese toeristen om in Europa merkproducten te kopen.