group suerickx

Group Suerickx zoekt 120 extra medewerkers

Het Herentalse renovatiebedrijf Group Suerickx wil tegen 2020 120 extra medewerkers in dienst nemen. Dat is een verdubbeling van het huidige personeelsaantal. De broers Christophe en Olivier Suerickx verwachten de groei door hun focus op grootschalige en complexe renovaties.

Christophe Suerickx: “De renovatie van de koeltoren van de kerncentrale van Doel is daar een voorbeeld van. Of het Vijfde Havendok in de haven van Antwerpen. Daar voerden we betonherstellingen uit, brachten we 8.000 lopende meter uitwendige opgelijmde wapening aan en renoveerden we een betonnen silocomplex.”

Door deze extra focus stellen de broers ook hun financiële ambities bij. Momenteel draaien ze 17 miljoen euro omzet, maar tegen 2022 moet dat 40 miljoen worden. In die zin willen ze tussen dit en 2 jaar hun personeelsbezetting verdubbelen.

Imagocampagne
Tegelijk beseft Group Suerickx dat technisch geschoold personeel dun is gezaaid. “Dus is het belangrijk dat je je als werkgever kan onderscheiden. Dat doen we door die focus op renovatie en grote projecten. Ik denk dat ik mag zeggen dat wij werkzaamheden uitvoeren die niet veel andere aannemers aandurven. Dat alleen is al een mooie uitdaging. Daarnaast investeren we ook in onze mensen”, aldus nog Christophe Suerickx.

Om zich te profileren als een aantrekkelijke werkgever werkte Group Suerickx met het Hasseltse communicatiebureau Expliciet een employer branding campagne uit. Die draait rond de website Immenselijk.be. “Het is een samentrekking van onze immense projecten en menselijke aanpak. Op de website leggen we uit wat wij daar precies onder verstaan en tonen we wat het betekent om voor ons te werken. Om zo interessante kandidaten te overtuigen voor ons te kiezen.”