Begin dit jaar ging Steffie Janssens (23j.) uit Sint-Antonius Zoersel van start met Assistenza. Daarmee ontzorgt ze KMO’s op het vlak van loonadministratie en personeelszaken. “Bij mij is een klant geen nummer en een persoonlijke service wil ik altijd blijven bieden”, benadrukt ze.
Steffie Janssens ging na haar studies rechtspraktijk aan de AP Hogeschool in Antwerpen, met als specialisatie sociaal recht, aan de slag bij een advocatenkantoor en vervolgens bij een sociaal secretariaat. Zo bouwde ze in totaal 2 jaar ervaring op die ze nu gebruikt in haar eigen zaak.
“Ik ben een dienstverlener voor loonadministratie en personeelszaken, van A tot Z. Ik boek de lonen, zorg voor contracten en arbeidsreglementen, beantwoord juridische vragen, enz.”, somt ze op. “Verder begeleid ik bedrijven in de opstart en het beheer van hun personeel. Ik probeer zoveel mogelijk het werk uit handen te nemen zodat de bedrijfsleider zich kan concentreren op zijn kernactiviteiten.”
Flexibel
Met Assistenza focust ze zich op KMO’s met maximum 20 werknemers. Ze wil zich onderscheiden door een zeer persoonlijk service, laagdrempelige tarieven en een snelle en correcte loonverwerking. Naar haar klanten stelt ze zich heel flexibel op. “Bij mijn geen bandje dat om 12 uur meldt dat we pas vanaf 13.30 uur opnieuw bereikbaar zijn. Zit het bedrijf ’s avonds om 19 uur met een ontslag om dringende reden, dan kunnen ze mij ook op dat tijdstip van de dag bereiken”, legt ze uit.
Steffie Janssens koos voor een eigen zaak omwille van de beslissingsvrijheid. “Ik wil mijn eigen werkwijze toepassen voor mijn klanten. Het geeft meer vrijheid om zaken te beslissen die ik vroeger aan mijn werkgever moest vragen. Het ligt niet in de bedoeling om ooit een medewerker aan te werven. Ik bied klanten een persoonlijke service en dat wil ik zo houden.”