Proost-large

Intracto neemt Nederlandse sectorgenoot over

Digitaal bureau Intracto uit Herentals heeft zijn sectorgenoot Have A Nice Day uit het Nederlandse Den Bosch overgenomen. Daarmee groeit de groep naar 160 medewerkers en een grote speler in de Benelux.

Have A Nice Day bestaat sinds 1999 en werkt voor Nederlandse klanten als KLM, Alphabet en Berkvens. De jaaromzet zal dit jaar 2,5 miljoen euro bedragen. Intracto groeide sinds zijn ontstaan in 2005 uit tot de top-3 van Belgische full-servicebureaus met een verwachte omzet in 2017 van 18 miljoen euro.

Groeistrategie
“Deze overname past in de ambitieuze groeistrategie van onze groep”, zegt Pieter Janssens, managing director van Intracto. “Dankzij deze integratie staan we nu erg sterk in de Benelux, met 160 experts op het vlak van strategie, design, technische ontwikkeling en online en offline marketing aan boord.”

“Vooral op het vlak van online marketing en e-commerce is er door nuances in taal en cultuur een belangrijk verschil tussen België en Nederland”, benadrukt Martijn Vervoordeldonk, oprichter van Have A Nice Day. “Met deze overname bundelen we onze knowhow in beide landen en ondersteunen we onze klanten nog beter in hun ambitie om op hoog niveau mee te spelen.”

Have A Nice Day blijft actief onder zijn eigen naam maar zal intensief samenwerken met de Belgische collega’s om klanten die in beide landen actief willen zijn of de sprong naar de Franstalige markt willen maken, optimaal te ondersteunen.

Naast de digital agencies Intracto en Have a Nice Day maakt ook het creatieve bureau Mosquito deel uit van de uitgebreide Intracto-groep.