Sunparks Kempense Meren in Mol heeft dit jaar zijn samenwerking met muziekfestival Graspop Metal Meeting in Dessel uitgebreid. Tijdens de periode van het festival (16-18 juni) wordt het vakantiepark een week lang omgedoopt tot Graspop Metal Town. Met succes, want al enkele weken hangt het bordje ‘uitverkocht’ op. Dat wil zeggen 590 huisjes verhuurd en bijna 3.000 bezoekers.
“Vorig jaar zetten we voor het eerst een samenwerking op”, vertelt Axel Waelbers, manager B2B en Special Events bij Sunparks Mol. “Mensen konden een vakantiewoning boeken, inclusief een festivalticket, een shuttleservice naar het festivalterrein en een Graspop-welkomstpakket. Toen werden 240 huizen verhuurd. Dit jaar heeft Graspop het hele domein afgehuurd van maandag 12 tot maandag 19 juni. Ze bieden 2 arrangementen aan: de hele week of vanaf donderdagmiddag tot maandagmorgen.”
2 soorten publiek
Bij Sunparks stellen ze vast dat er 2 soorten publiek boekt voor Graspop Metal Town. “Dat zijn enerzijds die diehard- fans die puur voor het festival komen. Maar daarnaast zijn er ook families met kinderen waarvan de papa en/of de mama naar het festival gaat en de anderen in het park blijven. Meer en meer mensen bouwen rond het festival een vakantie”, aldus nog Axel Waelbers.
Het park gaat helemaal mee in de metalsfeer. In het receptiegebouw zal aangepaste muziek klinken en de ruimte wordt getooid met Graspop-decoratie en –vlaggen. De restaurants passen hun openingsuren aan zodat festivalgangers ook later op de dag nog kunnen ontbijten. Graspop ontwikkelde een pendelplan om de metalfans van bij Sunparks met autocars naar het festival te brengen en omgekeerd.
“Wij zijn blij met dit soort evenementen omdat we tijdens kalme periodes toch een goede bezetting kunnen halen”, legt Waelbers uit. “Tijdens het Hemelvaartweekend hadden we ook al meer dan 2.000 gasten van de Special Olympics in Lommel.”