Think Tomorrow brainstormt opvallende verkeerscampagne bij mekaar

think tomorrowDe campagne ‘Ik stop na een ongeval’, die deze week loopt in het kader van de Week zonder Vluchtmisdrijf, is het resultaat van een brainstormsessie binnen het team van Think Tomorrow uit Herentals. “We vinden het prachtig dat we een bijdrage kunnen leveren”, zegt Kevin Heylen, die samen met Emma Liekens het bureau runt.

“Jaarlijks op 21 juni, de langste dag van het jaar, werken we in het kader van onze Midsummer Madness een hele dag voor een goed doel”, legt Kevin Heylen uit. “Goede doelen mogen daarvoor hun kandidatuur insturen. Dit jaar selecteerden we er 2, waaronder de vzw Rondpunt, die slachtoffers en nabestaanden van een verkeersongeval met vluchtmisdrijf bijstaat.” De vereniging organiseert jaarlijks ook de Week zonder Vluchtmisdrijf.

Het team van Think Tomorrow bedacht een campagne waarbij bestuurders een foto van zichzelf, kijkend in een achteruitkijkspiegel, kunnen posten op www.ikstopnaeenverkeersongeval.be en delen via social media. Achterliggend idee: keer terug na een ongeval en neem je verantwoordelijkheid. “Door zo’n foto van jezelf te posten, geef je aan te stoppen na een ongeval”, legt Kevin Heylen uit.

Nationale campagne
De mensen van Rondpunt waren dermate gecharmeerd door het idee dat ze nadien vroegen de campagne uit te werken. Ook het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) sprong mee op de kar met als resultaat dat er momenteel ook een Franstalige versie loopt.

24 uur na de lancering hebben al 4.500 bezoekers de website geraadpleegd en al enkele honderden mensen een foto gepost. “Eigenlijk zou deze campagne een heel jaar moeten doorlopen”, aldus nog Kevin Heylen.

Think Tomorrow bereidt trouwens een verhuizing voor. Het bedrijf kocht verder op de Lierseweg in Herentals een pand dat momenteel wordt verbouwd. Ten laatste op 1 december werkt het team van intussen 10 mensen vanop de nieuwe locatie.