Deze week zijn 8 studenten communicatie, grafisch ontwerp en webdesign bij het Turnhoutse communicatiebureau Juneau Cayenne gestart met de lancering van twee grote projecten. Dat is enerzijds de start van een nieuwe creatieve hub en ontwerpbureau in Turnhout, een nevenbedrijf van het internationale communicatiebureau. En anderzijds de wereldwijde lancering van een boek van zaakvoerder Nicole Verbeeck over de reputatie van de biofarmaceutische sector.
“Na een sollicitatiegesprek en een introductiedag worden we volledig vrij gelaten om beide projecten te realiseren. Het is fijn om aan een ambitieus project te mogen werken en als student zoveel vertrouwen te krijgen van het bedrijf”, zegt Jonas Cassiman, student communicatie.
Arbeidsmarkt
Niet enkel de studenten, ook Juneau Cayenne heeft er het volste vertrouwen in. “Zo’n ervaring is leerrijk voor beide partijen. Juneau Cayenne kan nuttige kennis en ervaring doorgeven aan de studenten. Daarnaast verhoogt het ook hun kans op de arbeidsmarkt. Aan de andere kant kunnen ze hun talenten en creativiteit testen in de praktijk”, zegt Nicole Verbeeck, CEO Juneau Cayenne.
Om de jonge talenten te selecteren, werkte Juneau Cayenne samen met Randstad Young Talents, de gespecialiseerde afdeling voor hogeschool- en masterstudenten. “Ook wij zijn van mening dat studenten kansen verdienen om zichzelf te ontplooien. Daarom sluiten projecten zoals die van Juneau Cayenne perfect aan bij onze visie”, aldus Joren Coene, die jonge talenten bij Randstad begeleidt.
De 8 krijgen een maand om hun opdrachten tot een goed einde te brengen.