Coöperatie Hoogstraten cv, de nieuwe naam voor Veiling Hoogstraten, heeft vorig jaar een productomzet van 220 miljoen en een zakencijfer van 267 miljoen gerealiseerd, een absoluut record. De cijfers zijn vanmorgen bekendgemaakt bij de officiële start van het nieuwe seizoen. 2016 wordt een belangrijk jaar voor de organisatie met een nieuw logo en de naamsverandering.
De officiële start ging gepaard met de jaarlijkse veiling van een kist aardbeien voor het goede doel. Die ging naar Delhaize aan de prijs van € 500 per 500g. Door inbreng van Coöperatie Hoogstraten, in naam van de telers, werd de opbrengst verdubbeld. Het bedrag van € 8.000 werd overhandigd aan Ine Tassignon, afgevaardigde van het Rode Kruis. “Deze mooie opbrengst kunnen wij gebruiken om nog beter te ‘helpen helpen’. Dit is iets waar we in de toekomst verder op willen inzetten.”
Lokale producenten
Gaëlle Devos, category manager fruit & vegetables van Delhaize, is verheugd met de aankoop van deze aardbeien. “Wij zijn blij deze aardbeien te kunnen kopen en zo mee het startschot te geven van het Belgische aardbeiseizoen. Met deze aankoop willen we het belang van lokale productie onderstrepen. Het is onze filosofie om zoveel mogelijk Belgische producten aan te bieden. We zetten volop in op partnerships met lokale producenten. Dat we hiermee ook nog ons steentje kunnen bijdragen aan een nationaal goed doel, is mooi meegenomen!”
Naast aardbeien verhandelt Coöperatie Hoogstraten vooral tomaat, paprika en komkommer.