innomedio_large

Wondernemers Jens Joosen en Robin De Cnodder, Innomedio

innomedio's digital pop-up shopEen Pop-up Shop? Is dat niet iets voor retailers? Niet als je het aan Jens Joosen en Robin De Cnodder vraagt. Zij staan aan het hoofd van webbureau Innomedio en voelen de vraag naar online media en marketing alleen maar toenemen. En waarom niet hierop inspelen met een aanbod onder de vorm van een digital Pop-up oftewel een straffe online marketing shop?

Innovatie zit nu eenmaal in het bloed van de twee jonge ondernemers. Dat het uitstekende webbouwers zijn, met de nodige technische bagage, dat is in de Kempen en ver daarbuiten ruimschoots geweten. Dat ze allround zijn in web en dus nog veel meer doen dan websites bouwen, weet niet elke zelfstandige of kmo. En dat zet Innomedio graag even in de kijker. Met een online Pop-up Shop.

Hoe kwamen jullie op het idee?

“De meeste bedrijven en ook onze huidige klanten weten dat een krachtige online strategie van cruciaal belang is voor commercieel succes en een voorsprong op de concurrent. Echter ontbreken intern vaak tijd én expertise voor implementatie en opvolging. Dan staat Innomedio voor hen klaar”, zegt Robin.

“En dat is veel meer dan het bouwen van een krachtige website of webshop”, gaat Jens verder. “Er zijn ontelbare kanalen en met de opening van onze digital Pop-up Shop zien klanten meteen wat we in de aanbieding hebben: een flinke portie duidelijke online communicatie voor grote en kleine bedrijven. Het lijkt een beetje op online shoppen, wie houdt daar nu niet van?”

Hoe gaan jullie te werk?

“Steeds op maat, waarbij we de identiteit van een bedrijf integreren in elke aspect. Om een correcte strategie uit te denken willen we uiteraard onze klant van binnen en buiten kennen. Hierdoor kunnen we inspelen op de huidige manier van werken en eventuele problemen die zich voordoen. We bakenen ook enkele parameters af. Zo brengen we in kaart wie we willen bereiken, hoe we dit gaan doen en wat het moet opbrengen. Het resultaat van de besprekingen wordt vastgelegd in een online strategieplan. Dit plan is de basis voor en onderdeel van een succesvol salesverhaal en bevat alle kanalen waarop kan worden ingezet. Dat zijn er heel wat”, vertelt Robin.

“Van een website/webshop, SEO-content, branding, social media, advertising o.a. met Google AdWords, nieuwsbrieven, offline media tot ondersteuning bij prospectie. Er lopen zelfs enkele projecten waarbij we wedstrijden of events organiseren voor bedrijven. Het innovatief concept wil digitale handvaten aanbieden, zodat de klant weet wat de mogelijkheden zijn. We scheppen klare taal”, aldus Jens.

Het plan ligt vast, wat volgt er dan?

“Ervaring heeft ons geleerd dat bedrijven zelf geen tijd hebben voor het uitwerken en opvolgen van de digitale strategie”, geeft Jens toe. “Wij hebben de kennis in huis en helpen graag. Volgens een strakke planning, een transparant budget, regelmatige meetings en concrete acties. Zonder verrassingen, want we zetten gewoon het online strategieplan om in de praktijk.”

“Opvolgen, evalueren en bijsturen zijn de noodzakelijke vervolgstappen en de crème de la crème voor een fameuze business boost. Meten is weten. Geïnspireerd door marketing en onderbouwd door de technische knowhow van ons team developers en digital marketeers. Zo werken we bedrijven constant in de kijker. En dat biedt kansen”, zegt Robin.

Al veel kopers in de shop?

“Jazeker. We doen natuurlijk al veel langer aan digitale marketing voor onze bestaande klanten. Maar zo’n Pop-up brengt ook verse bestellingen met zich mee. Er lopen momenteel een aantal nieuwe projecten waarbij de focus vooral ligt op online strategie, het uitvoeren en nauwgezet opvolgen van acties. Zoals bij ACTitude en Keukenhuis. Bij deze laatste begeleiden we momenteel een wedstrijd met iPads in de winkel”, geeft Jens aan.

Digitale successen

Full-service webbureau Innomedio staat voor innovatieve media sinds 2012. Dit betekent dat ze klanten op elk medium zo goed mogelijk willen voorstellen. Het team o.l.v. Jens Joosen en Robin De Cnodder bundelt de kracht en expertise van 7 digital natives. Vanuit Malle werken ze aan unieke media voor klanten in de provincie Antwerpen en daarbuiten. Dat het werkt, bewijzen hun succesvolle resultaten en hun klantenbestand dat elke maand aangroeit.

Zoals ze het zelf zeggen: let’s get friends, let’s make a plan, we make it happen. Ben jij er klaar voor?

innomedio_largeContacteer Jens of Robin voor meer info of bij vragen:
Pop-up Shop: www.digitalpopupshop.be/
Jens: 0476406423
Robin: 0475398551
info@innomedio.be
www.innomedio.be