Met Stijn Schenkels (27 j.) is de derde generatie in de outdoor- en wellnesszaak Hanolux in Turnhout gestapt. Hij krijgt de verantwoordelijkheid over de marketing. De eerste resultaten zijn al zichtbaar met een nieuw logo, een nieuwe website met webshop en een vernieuwde showroom.
“In de praktijk zit ik nu ongeveer 1 jaar in het bedrijf waarvan mijn ouders nog altijd zaakvoerder zijn”, vertelt Stijn Schenkels. Die ouders heten Roel Schenkels en Annemie Daniels. Zij bouwden Hanolux uit tot een bekende naam in Turnhout. “We zijn het bedrijf aan het klaarmaken voor de toekomst”, legt moeder Annemie uit. “Onze zoon Stijn is nu in het bedrijf gestapt, maar we willen ook naar buiten toe het signaal geven dat Hanolux vernieuwt en naar de toekomst kijkt. We investeerden daarom in een nieuw logo en de showroom werd heringericht. Ook de nieuwe collectie tuinmeubelen is net binnen dus we zitten helemaal in een nieuw kleedje.”
Topmerken
Hanolux beschikt over een showroom van 3.000 vierkante meter en is actief in verschillende sectoren: tuinmeubilair, spa’s, sauna’s, infrarood sauna’s, fitness en barbecues met de bijhorende randapparatuur. Naast de fysieke winkel heeft het bedrijf geïnvesteerd in een nieuwe webshop waar het merendeel van de producten terug te vinden is. “We hebben van in het begin gekozen om alleen met topmerken te werken en verdelen nu Royal Botania, Manutti, Tribù, Borek, HotSpring en vele andere”, aldus Stijn Schenkels, die nog een jongere broer en zus heeft die beiden nog naar school gaan.
Hanolux bestaat al meer dan 45 jaar en stelt een 15-tal personen te werk.