Hans De Boel (43) was 17 jaar sales manager bij de regionale televisie RTV. Zijn vaste job heeft hij losgelaten om zich te vestigen als zelfstandige. Met zijn bedrijfje Buitengewoon Communicatie richt hij zich tot de zelfstandige en kleine KMO. “Ik wil het reclamebureau voor de middenstander zijn”, zegt hij.
“Ik heb al een 20-tal jaren webdesign in bijberoep gedaan”, vertelt Hans De Boel. “Op 1 april ben ik gestart in hoofdberoep.” Met Buitengewoon Communicatie biedt hij nog altijd websites aan, maar ook webshops, logo-ontwerp, huisstijl, affiches, digitale nieuwsbrieven, enz. “Alles wat met communicatie te maken heeft”, zegt hij. “Gezien mijn ervaring met televisie kan ik hen ook perfect begeleiden naar dat medium.”
Work/life balans
De Boel heeft het zich nog geen seconde beklaagd dat hij de stap naar het zelfstandige statuut heeft gezet. “Ik heb nu 100% vrijheid. Bovendien is mijn werk en mijn privé-leven veel beter te combineren. Ik werk namelijk van thuis uit. Dat heeft ook voor voor de klant een voordeel, namelijk dat mijn kosten beperkt zijn en dat ik hen sterke tarieven kan aanbieden.”
De Boel heeft ambitie maar geen steile. “Ik wil groeien maar hoef geen groot reclamebureau te worden. Hoewel, als het verder gaat zoals nu. Ik ben momenteel aan een 5-tal projecten tegelijk bezig en de aanvragen blijven binnenkomen.”