IJsboerke breidt zijn sponsoring in de sport uit. Vanaf de start van Play-Off 1 wordt de Tielense roomijsfabrikant een nieuwe partner van Club Brugge. Dat heeft de club op zijn site bekendgemaakt. Met de samenwerking zet IJsboerke zijn nieuwe baseline ‘Plezier van Hier’ kracht bij.
Het Kempense bedrijf maakte onlangs bekend dat het vanaf volgend seizoen in het veldrijden stapt. Zo wordt het titelsponsor van het regelmatigheidscriterium IJsboerke Ladies Trophy en de IJsboerke Kids Cyclocross. In de jaren ’70 en ’80 was het roomijsmerk al nadrukkelijk aanwezig in het wielrennen en via de clubs VC Westerlo en VC Tielen ook in het voetbal.
Duidelijke match
Voor Jorgen Van hellemont, CCO bij Club Brugge, is er een duidelijke match tussen IJsboerke en Club Brugge. “Net zoals Club is IJsboerke een nationaal sterk merk met een brede Belgische verankering dat op heel wat sympathie kan rekenen bij een breed publiek dat op zoek is naar innovatie, authenticiteit en kwaliteit”.
Peter Janssen, CEO van IJsboerke, beaamt: “Onze baseline ‘Plezier van Hier’ wordt door dit partnership nog meer versterkt: ingrediënten van hier, gemaakt door mensen van hier, gesmaakt door mensen van hier. Ook in het voetbal staat het ‘Plezier van Hier’ centraal, dat is onze bindende kracht.”
Club Brugge speelt zijn eerste match in Play-Off 1 op zaterdag 2 april op het veld van KV Oostende. Marc Coucke versus Peter Janssen dus.